بیش از ۲۸ تن انواع مواد مخدر در نهبندان کشف و ضبط شد

فرمانده انتظامی نهبندان از کشف بیش از ۲۸ تن انواع مواد مخدر در این شهرستان خبر داد و گفت: در این راستا یک هزار و ۹۵۹ قاچاقچی دستگیر شده‌اند.

به گزارش “پیام خاوران“، سرهنگ رحیمی در جمع خبرنگاران با اشاره به گرامیداشت هفته نیروی انتظامی، اظهار داشت: امسال هفته نیروی انتظامی با شعار «پلیس هوشمند، امنیت پایدار» آغاز شده است.

وی ادامه داد: امسال بیش از ۵۰ برنامه ویژه گرامیداشت هفته نیروی انتظامی در سطح شهرستان برگزار می‌شود.

فرمانده انتظامی نهبندان افزود: رضایتمندی شهروندان از اولویت‌های اساسی نیروی انتظامی بوده و با توجه به اینکه امسال، سال تولید، پشتیبانی و مانع‌زدایی نامگذاری شده قصد داریم نقش پلیس در امنیت اقتصادی پررنگ گردد.

رحیمی با اشاره به تشریح عملکرد پلیس در یک سال گذشته، یادآور شد: در حوزه ارتباط با شهروندان با سامانه ۱۱۰ بیش از ۴ هزار و ۶۷۰ مورد تماس انجام شده که ۵۸ درصد این تماس‌ها جزو تماس‌های عملیاتی بوده و منجر به تشکیل پرونده شده و مابقی در زمینه ارشاد و راهنمایی بوده که حاصل و ثمره اعتماد مردم به پلیس است.

کاهش ۱۲ درصدی تصادفات جاده‌ای

وی با بیان اینکه ۶۸۰ مورد تماس در سامانه ۱۹۷ ثبت شده است، اضافه کرد: در این تماس ها میزان تقدیر از پلیس نسبت به گذشته افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی نهبندان از کاهش ۱۲ درصدی مجموع تصادفات جاده‌ای در این شهرستان خبر داد و گفت: همچنین تعداد متوفیان ناشی از تصادفات جاده‌ای این شهرستان ۲۲ درصد نسبت به قبل کاهش داشته است.

رحیمی نقش رانندگان بومی این شهرستان در وقوع تصادفات جاده‌ای این منطقه را ۷۳ درصد عنوان کرد و افزود: از مجموع تصادفات جاده‌ای وقوع یافته در این شهرستان در طی یک سال گذشته ۵۹ درصد در محورهای اصلی، ۳۵ درصد در محورهای روستایی و شش درصد در محورهای فرعی اتفاق افتاده است.

بیشتر بخوانید   برنامه کشیک داروخانه های خراسان جنوبی در ایام تعطیلات نوروز 1403 + لیست

کلاهبرداری اینترنتی در صدر جرایم سایبری

وی عامل اصلی تصادفات را عدم توجه به جلو و تخطی از سرعت مطمئنه دانست و تصریح کرد: پیشگیری از تصادفات نیازمند همراهی مسؤولین، فرهنگ‌سازی و توجه و همکاری مردم است.

فرمانده انتظامی نهبندان با اشاره به اینکه در حوزه پلیس فتای این شهرستان، ۵۰ درصد جرایم مربوط به کلاهبرداری اینترنتی، نشر اکاذیب و سایر جرائم فضای مجازی می باشد.

رحیمی از کشف بیش از ۲۸ تن انواع مواد مخدر در این شهرستان خبر داد و گفت: همچنین در این راستا یک هزار و ۹۵۹ قاچاقچی دستگیر شده‌اند.

کاهش ۷ درصدی سرقت در نهبندان

وی با بیان اینکه همراهی شهروندان سبب کاهش ۷ درصدی سرقت شده است، بیان داشت: همچنین ۹۸ درصد سرقت های به وقوع پیوسته در این شهرستان کشف شده است.

فرمانده انتظامی نهبندان با آرزوی ریشه‌کن شدن ویروس منحوس کرونا، یادآور شد: ایستگاه‌های کنترل تردد در مبادی ورودی شهرستان جهت اعمال محدودیت‌های تردد در پیک‌های کرونا به مدت ۷۷ روز فعال بوده است.

رحیمی به اجرا و همراهی شش نوبت رزمایش مؤمنانه همگام با سایرین اشاره و خاطرنشان کرد: در سایر حوزه های مأموریتی خدمات‌رسانی مطلوبی انجام شده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها