امام جمعه بیرجند: دولت به دنبال حل مشکلات مردم است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: دولت سیزدهم به دنبال حل مشکلات مردم است و همه افراد در هر شغل و کاری باید در این زمینه همکاری عملی داشته باشند.

به گزارش ” پیام خاوران”  حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند در مصلای المهدی (عج) اظهار داشت: انقلاب اسلامی به گفته امام راحل معجزه بود اما در این ۴۰ سال نسبت به این نعمت الهی ناسپاسی داشتیم در عین حال آنچه پیکره مردم ما است الحق با صبر، هوشیاری و تقوا پشتوانه بزرگی برای انقلاب بوده‌‎اند.

وی گفت: اما از نفوذ بیگانه، تصمیم‌سازی بیگانه و تصمیم‌گیری بیگانه مصونیت نداشتیم و حتی بسیاری مسوولان در این ۴۰ سال تحت تاثیر بیگانه بودند و آنچه که باید، عمل نکردند و چه مشکلاتی بر مردم تحمیل شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: امروز دولتی به الهام الهی و قلب پاک شما بر سرکار آمده که صداقت دارد و دوران دهه ۶۰ و دوران شهیدان رجایی و باهنر را برای ما تداعی می‌کند.

وی گفت: دولتمردان آرامش ندارند و این دولت به دنبال حل مشکلات مردم است اما چند نفر که نمی‌توانند مشکلات را حل کنند و اگر می‌خواهیم بر بیگانگان پیروز شویم همه باید در هر کار و شغلی، همکاری عملی داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: باید کاری کنیم که انقلاب اسلامی با کمک شما از این آزمایش سربلند بیرون بیاید و نباید خودمان را بی‌تفاوت بگیریم که تقوا همین است یعنی سعی کنیم به هر نحو آنچه آسیب بر اسلام، انقلاب و مردم است را انجام ندهیم و دیگران را هم از این کار منع کنیم.

وی با تاکید بر اینکه نباید ضعیف باشیم گفت: امروز شما قوی هستید و بدانید اگر استکبار جهانی کشورهای مجاور ما از جمله عراق، سوریه، لبنان و افغانستان مظلوم را اشغال کرد برای این بود که بر ایران سلطه پیدا کند ولی چون کشور ما قوی است، نتوانستند کاری کنند و باید این قدرت به گونه‌ای باشد تا انسان‌های دیگر را نجات دهیم.

بیشتر بخوانید   توصیه نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به داوطلبان شرکت درانتخابات مجلس شورای اسلامی

امام جمعه بیرجند بیان کرد: امروز حتی مردمی که در کشورهای غربی زندگی می‌کنند خودشان هم با ستمگری دولت‌های استکباری مخالف هستند و از دیدار شوم مستکبرین جهانی بدشان می‌آید اما شرط این است که در پایگاه انقلاب، خودمان را با آنچه آرزو کردیم در کربلا بودیم یا در زمان ظهور مهدی موعود (عج) باشیم، وفق دهیم و الان در این آزمایش چه می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: تقوا گاهی پرهیز از هر ناصلاحیت گفته می‌شود و گاهی پاییدن یعنی دقت کردن است یعنی حرف‌هایی که می‌زنیم، کارهایی که می‌کنیم، موضع سیاسی که می‌گیریم و سکوتی که داریم همه بازتاب دارد و باید نسبت به آن پاسخگو باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: به عنوان یک انسال بدانیم تا جهان دست دنیاپرستان باشد اصلاح نخواهد شد چون اصل شیوه کار آنها توجیه علمی و فلسفی ندارد بلکه دنبال منافع شخص و گروه و سود و زیان عده‌ای هستند و نتیجه آن می‌شود که خودشان تنازع بقا می‌گویند و انسان گرگ انسان می‌شود.

وی با بیان اینکه در جامعه گرگ چطور می‌توان آرامش پیدا کرد گفت: گذشته‌های اروپا همین بوده و اینها مشکل اساسی دارند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: به عنوان مثال اروپایی‌های وحشی زمانی که به اسم، قاره آمریکا را افتتاح کردند در این باره توجیهات و دروغ‌های بزرگی را ارائه دادند، در حالی که اسناد و گزارشات می‌گوید ۶۰ تا ۱۰۰ میلیون از مردم سرخپوست بومی آمریکا را کشتند و روی قبر آنان ایالات متحده آمریکا را ساختند.

وی گفت: این سفیدپوستان ایالات متحده که سرکرده مستکبرین و استعمارگران هستند، اروپایی هستند و همان نسخه را در آفریقای جنوبی انجام دادند اما شکست خوردند و در فلسطین هم انجام دادند و امروز در چه شرایطی است.

بیشتر بخوانید   فرهنگ مقاومت در مقابل ظلم در جامعه و جوانان ما تأثیر می گذارد

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: اینها هر جایی راه پیدا کردند، کارشان همین بوده است و ربطی به انقلاب و قبل از انقلاب ندارد بلکه از هر طریق، شگرد، دروغ و هر وسیله‌ای برای قتل عام انسان‌ها اقدام کردند و ما نیز در جنگ تحمیلی این موارد را تجربه کردیم.

وی بیان کرد: بعد از انقلاب هم دیدید که به تعبیر خودشان همه گزینه‌ها روی میز است، چون حد و مرز ندارند لذا باید حواستان را جمع کنید که خداوند به شما خیلی کمک کرده و به وسیله شما به نوع بشر رحم کرده است و این انقلاب اسلامی باید صادر شود تا این جهان آماده و حکومت عدل برقرار شود و نوع بشر نجات پیدا کند.

امام جمعه بیرجند به ترور افراد دانشمند، فرهیخته و خدمتگزار توسط منافقین و تلاش دشمن در ایجاد اختلاف بین شهرهای کشور اشاره کرد و گفت: جنگ تحمیلی را به وسیله صدام و بعد هم جنگ خلیج فارس را راه انداختند و آمریکا در بیش از ۵۰ کشور مسلمان و غیرمسلمان بعد از جنگ جهانی ورود پیدا کرده است.

وی افزود: خودشان با سوء‌استفاده از غفلت و ترس مردم بعد از جنگ‌های جهانی و ویرانی خشنی که داشتند به اسم جامعه جهانی، حقوق بشر، شورای امنیت و سازمان ملل را ساخته‌اند که همه سر و ته یک کرباس است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: ائتلافی را برخلاف همه قوانین بین‌المللی علیه کشور فقیر یمن طراحی کردند و ظلم و جرم‌های مختلفی را علیه این کشور راه انداختند، آنان را در محاصره غذا و دارو قرار دادند سپس شورای امنیت سازمان ملل در اقدامی عجیب، مردم یمن را محکوم کرد یا بیش از ۷۰ سال است که فلسطین مظلوم را اشغال کردند و هر وقت خواستند مردم این کشور را نابود و زمین‌های آنان را اشغال کردند.

بیشتر بخوانید   بدترین جنگ با مسلمانان از نوع دین است

وی گفت: اگر دنیا و آخرت خودتان را می‌خواهید این را بدانید تا این بی‌دین‌ها بر دنیا حاکم هستند، هیچ انسانی به زندگی نخواهد رسید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: خیلی‌ها تصور می‌کنند که دین و دنیا از هم جداست در صورتی که نه تنها از هم جدا نیستند بلکه معنای حقیقی دنیا با دین تفسیر می‌شود.

وی ضمن تبریک سالروز ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص)، امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت بیان کرد: برای شناخت دنیا باید از راه علم وارد شویم و علوم مختلف یا جنبه حیاتی یا جنبه رفاهی دارند و بیش از این کاربرد ندارد که این علوم پاسخگوی فلسفه زندگی و ارزش زندگی انسان نیست.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: برای فلسفه زندگی و ارزش زندگی انسان تنها دین پاسخگو است و با دین است که دنیا هم معنا پیدا می‌کند.

منبع ” ایرنا

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها