سند تک برگی 191 هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان بیرجند صادر شد

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری بیرجند گفت: سند تک برگی برای191 هزار هکتار از اراضی ملی این شهرستان در راستای اجرای طرح کاداستر به منظور پیشگیری از زمین‌خواری و جلوگیری از تصرف، صادر شد.

به گزارش “پیام خاوران“، ابراهیم علیپور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اجرای قانون کاداستر و سنددارشدن اراضی بروز اختلافات و دعاوی بین مردم و دستگاه های دولتی را رفع می‌کند.

وی تصریح کرد: اجرای طرح کاداستر با هدف تثبیت مالکیت دولت بر عرصه‌های ملی، جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی دولتی، طرح ممیزی اراضی و تفکیک مستثنیات صورت می گیرد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری بیرجند، روشن شدن تکلیف قانونی و تثبیت مالکیت دولت، جلوگیری از زمین‌خواری، ایجاد اطمینان و اعتماد در معاملات املاک و سرعت در انجام آن، کاهش فراوان تصرفات ملکی و دعاوی مربوط به دادگاه ها و کاهش حجم پرونده های قضایی، شناسنامه‌ دار کردن اراضی کشاورزی، تثبیت مالکیت و جلوگیری از تجاوز و تعرض به املاک مجاور، مدیریت و برنامه‌ریزی بر روی زمین، استفاده بهینه از زمین را از دیگر اهداف این طرح عنوان کرد.

علیپور افزود: از 322 هزار 310 هکتار اراضی منابع طبیعی شهرستان که تماما دارای سند مالکیت می باشد برای مساحت 191 هزار هکتار آن به تعداد 150برگ سند مالکیت تک برگی اخذ شده است و با توجه به هدف گذاری تثبیت مالکیت اراضی ملی شهرستان ، باقیمانده اراضی در حال پیگیری است.

وی اضافه کرد: این مقدار از اراضی ملی به‌صورت امانی و با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک انجام شد و سند مالکیت تک برگی این اراضی صادر شد.

وی افزایش ضریب حفاظتی، کاهش عوامل تخریب و جلوگیری از تجاوز و تعدی به اراضی ملی، دسترسی آسان به اطلاعات مالکیت دولت و همه مالکان املاک از نظر محل و موقعیت آن، به روز رسانی اطلاعات نقشه ها و ورود به سامانه ثبت املاک و کاهش اختلافات حقوقی مردم را از اهداف مهم اجرای این طرح عنوان کرد.

بیشتر بخوانید   پویش ضیافت مهربانی در خراسان جنوبی اجرا می‌شود

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری بیرجند ادامه داد: اولین گام برای مبارزه با زمین‌خواری، اجرای طرح حدنگاری اراضی ملی است که تهیه و تکمیل این طرح نیازمند حمایت مالی و تامین اعتبار لازم است.

وی خاطرنشان کرد: با تهیه نقشه‌های دقیق و اجرای طرح کاداستر و صدور اسناد تک برگی به نام دولت، سودجویی از اراضی ملی و سوء استفاده از اسنادی که ابهام دارند نیز به حداقل ممکن می‌رسد.

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها