افزایش ۲۸ درصدی مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی خراسان جنوبی

شرکت گاز خراسان جنوبی طی اطلاعیه ای از مصرف بالای گاز در استان طی روز گذشته خبر داد و از مشترکین درخواست کرد تا در مصرف گاز طبیعی صرفه جویی کنند.

به گزارش “پیام خاوران“،  سید محمود هاشمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: گاز جزو سرمایه های ملی کشور است و لازم است همگان با رعایت الگوی مصرف شرکت گاز را در پایداری جریان گاز یاری کنند.

وی از افزایش ۲۸ درصدی مصرف گاز طبیعی طی روز گذشته در بخش خانگی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در استان خبر داد و افزود: از همه مردم شریف استان خواستاریم با مديريت مصرف، هزينه‌هاي اقتصادي سبد خانوار را کاهش داده و در راستای مسئولیت های اجتماعی نقش مهم و مؤثری را ايفا كنند.

هاشمی گفت: راهکارهای بسیار ساده‌ای برای مدیریت و کاهش مصرف گاز در بخش خانگی وجود دارد که از آن جمله می‌توان به استفاده از وسایل گازسوز استاندارد با راندمان بالا، رعایت دمای رفاه ۱۸ الی ۲۱ درجه سانتیگراد، استفاده از پوشش گرم زمستانی در منزل،  نصب پرده ضخیم بر روی پنجره‌ها ، خاموش کردن وسایل گرمایشی در اتاق‌های بدون استفاده، نصب درزگیر در محل در و پنجره‌ ها  اشاره کرد.

مدیر عامل شرکت گاز خراسان جنوبی تصریح کرد: امسال نیز مانند سالهاي گذشته رعایت بخشنامه صرفه جویی در ادارات سطح استان توسط بازرسین شرکت گاز مورد پایش قرار می گیرد و جریان گاز ادارات پر مصرف قطع می شود.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   فرهنگ سازی لازم برای استفاده مفید از فضای مجازی صورت پذیرد

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها