آمار جان باختگان کرونا به یک هزار و ۲۴۲ نفر افزایش یافت

آمار جان باختگان این بیماری به یک هزار و ۲۴۲ نفر افزایش یافت.

به گزارش “پیام خاوران“، دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در استان گفت: روز گذشته از ۱۶۳ آزمایش تشخیص کرونا در استان ۳۹ مورد مثبت جدید کرونا شناسایی شد.

غلامرضا شریف زاده افزود: در حال حاضر ۲۰۸ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۸۱ نفر کرونا مثبتند و از این تعداد ۲۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۵ نفر نامساعد است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در استان افزود: متاسفانه در ۲۴ساعت گذشته ۳مورد جدید از فوت ناشی از کرونا در استان ثبت شد که آمار جان باختگان این بیماری به یک هزار و ۲۴۲ نفر افزایش یافت.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در خصوص وضعیت رنگبندی شهرستان های استان گفت: شهرستان طبس در وضعیت قرمز(خیلی پرخطر)، شهرستان های فردوس و نهبندان در وضعیت نارنجی(پرخطر)، شهرستان های بشرویه، بیرجند، درمیان، قاین، سرایان و سربیشه در وضعیت زرد( متوسط خطر) و شهرستان های خوسف و زیرکوه در وضعیت آبی رنگ قرار دارند.

وی در زمینه  روند بستری و فوت بیماران کرونا در استان بیان داشت: روند بستری ثابت و روند فوت سیر نزولی دارد. روند شاخص بیماری کرونا در استان از ابتدای اسفند ۹۹ در موارد مثبت روند افزایشی وجود ندارد. در موارد بستری میزان بستری افزایش نداشته و میزان فوتی های ناشی از این بیماری روند کاهشی داشته است.

موسوی با بیان اینکه مهمترین راهکاری که برای کنترل بیماری کرونا واکسیناسیون است گفت: در سن بالای ۵۰ سال ۸۷ درصد واکسن زدند. مراجعه به مراکز واکسیناسیون کاهش پیدا کرده که لازم است از ظرفیت های ارگان های دیگر جهت فرهنگ سازی و اطلاع رسانی بیشتر در این زمینه استفاده شود.

بیشتر بخوانید   بسترهای ارتباطی مخابرات خراسان جنوبی برای انتخابات آماده سازی شد

وی با اشاره به ضرورت تاکید بر تزریق دوز سوم واکسن در افراد مسن افزود: در جمعیت بالای ۱۲ سال در کشور ۸۵ درصد دوز اول و ۷۱ درصد دوز دوم واکسن را تزریق کرده اند که این آمار در خراسان جنوبی به ترتیب ۸۶ درصد و ۷۳ درصد است.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها