اجرای طرح واکسیناسیون خانه به خانه در نهبندان

فرماندار نهبندان با بیان اینکه بخش خصوصی پزشکی در نهبندان ضعیف است گفت: واکسیناسون کرونا باید محله به محله با مراجعه به درب منازل در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش “پیام خاوران“، مجید بیکی در ستاد شهرستانی مدیریت بیماری کرونا ویروس شهرستان نهبندان اظهار کرد: با توجه به وضعیت رنگ بندی بیماری کرونا در اسرع وقت باید جلسات برگزار و تمهیدات لازم برای کاهش موارد ابتلا انیشیده شود.

فرماندار نهبندان با اشاره به اینکه یک شهرستان در سطح استان و کشور در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد، افزود: در شهرستان های کوچک آمار بستری؛ خود را در رنگ بندی ها به سرعت نشان می دهد همچنین در بسیاری از نقاط شهری برخوردار، امکانات لازم برای بستری افراد فراهم است.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی پزشکی در نهبندان ضعیف است، گفت: اجرای طرح شهید سلیمانی و پایش اصناف با توجه به کارت واکسیناسیون در شهرستان تشدید می شود، همچنین واکسیناسون باید محله به محله با مراجعه به درب منازل در دستور کار باشد.

وی تصریح کرد: بیش از ۶۵ درصد افرادی که فوت کرده اند واکسن کرونا تزریق نکرده اند که آمار بالایی است.

فرماندار نهبندان با بیان اینکه در دو هفته گذشته رشد خوبی در واکسیناسیون کرونا داشته ایم، ادامه داد: در مورد واکسن کرونا جزو سه شهرستان پایین استان بودیم اما در حال حاضر به لحاظ واکسیناسیون جزو چهار شهرستان اول استان هستیم.

بیکی بیان کرد: در بحث واکسن کرونا  علیرغم همه محدودیت های مالی و تحریم ها، دولت واکسن به اندازه کافی تهیه کرده است و هیچ بهانه ای برای عدم تزریق افراد نیست، لذا واکسیناسیون سیار در چهار شهرستان استان از جمله نهبندان انجام شده و هم اکنون پایش محله به محله باید در نهبندان اجرا شود تا خروجی بهتری داشته باشیم.

بیشتر بخوانید   صندوق بیمه اجتماعی روستاییان در خراسان جنوبی تقویت شود

وی با بیان اینکه به زودی طرح مدیریت هوشمند بیماری کرونا به اجرا در می آید، گفت: این طرح احتمالا در استان از شنبه در ستاد ملی کرونا نهایی خواهد شد، در مدیریت هوشمند بیماری کرونا رنگ بندی ها ملاک نخواهد بود و فعالیت صنفی و ارائه خدمات بر اساس داشتن کارت واکسیناسیون و پی سی آر منفی لحاظ می شود؛ لذا واحد صنفی باید هر چه سریع تر اقدام به واکسیناسیون کنند.

فرماندار نهبندان از تشدید نظارت ها و پایش اصناف، مدارس، خوابگاه ها و محیط های اداری با توجه به تزریق واکسن کرونا خبر داد و گفت: همچنین بخشداران باید شهر و روستاها را مورد پایش قرار دهند.

بیکی گفت: کمترین افرادی که واکسن زده اند در بازه سنی ۲۰ تا ۳۵ سال بوده اند که این افراد احساس می کنند بدن داری سیستم ایمنی بیشتری است در صورتی که کرونا همه گیر است.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد افراد بالای ۶۰ سال نهبندان واکسیناسیون شده اند.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها