‍ ۵۰۰ کرسی تخصصی پزشکی به دلیل سیاستگذاریهای غلط دردانشگاههای پزشکی کشور خالی مانده است

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به کمبود نیروی متخصص گفت: در حال حاضر حدود ۵۰۰ کرسی تخصصی پزشکی در دانشگاههای علوم پزشکی کشور، به دلیل ساختارها و سیاستگذاری های غلط خالی مانده است.

به گزارش  خبرنگار پایگاه خبری “پیام خاوران ” از فردوس ،حجت الاسلام والمسلمین مجید نصیرایی  عصر امروز در دیدار با جمعی از  پرستاران روز پرستار را به همه پرستاران حوزه انتخابیه تبریک گفت.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی،  بخشی از مشکلات حوزه بهداشت و درمان در شهرهای حوزه انتخابیه را  مربوط به عدم پیگیری و بخش اعظمی از مشکلات را مربوط به ایرادات ساختاری و نظامات اداری در حوزه بهداشت و درمان برشمرد.

وی با اشاره به کمبود نیروی متخصص گفت : در حال حاضر حدود ۵۰۰ کرسی تخصصی پزشکی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور، به دلیل ساختارها و سیاستگذاری های غلط خالی مانده است.

نماینده مردم ۴شهر غرب خراسان جنوبی تاکیدکرد: تمام این مسائل دست به دست هم می دهند و وضع موجود پیش می آید.

حجت الاسلام نصیرایی گفت: لازم است مدیران بهداشت و درمان استان  متناسب با فرصت ها و پتانسیل ها برای رفع مشکلات و بهبود وضع موجود برنامه ریزی کوتاه مدتی داشته باشند و در بلند مدت هم باید ساختارها اصلاح شود.

نماینده مردم شهرستان های فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: که در بحث تامین تجهیزات و اجرای برنامه ریزی کوتاه مدت تمام پیگیری ها و همکاری های لازم را در کنار مدیران و کادر درمان خواهد داشت.

نصیرایی گفت: برای اصلاح ساختارها و سیاستگذاری های دراز مدت هم باید اطلاعات لازم از مشکلات منطقه و همچنین راهکار های مناسب توسط مدیران بهداشت و درمان در اختیار وی قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس به موضوع ام آر آی هم اشاره کرد و گفت: ما از اختصاص ام آر آی به مردم شریف قائن ناراحت نیستم، بلکه فقط انتظار داریم مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند شفاف و واضح برای اقناع افکار عمومی در رابطه با اختصاص دستگاه ام آر آی اظهار نظر کنند که برای این موضوع، چه شاخص هایی مدنظرشان بوده است.

بیشتر بخوانید   سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس: نخبه پروری در حوزه‌های علمیه مورد توجه باشد

نصیرایی گفت : برخی از مطالباتی که سالها قبل مطرح شده برای به نتیجه رسیدن امروز نیازمند بیش از هزاران میلیارد تومان بودجه هست که با توجه به شرایط کشور به نتیجه رساندن این مطالبات مشکل است.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در رابطه با مطالبات و نکاتی که پرستاران به آن اشاره کردند، هم ابراز امیدواری کرد که در بودجه سال آینده این مشکل حل شود.

تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و پرداخت معوقات پرستاران به عنوان مهمترین مطالبات و خواسته های پرستاران بود که در ابتدای جلسه تعدادی از پرستاران آن را به اطلاع نماینده مردم رساندند.

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها