نبود جای پارک در معابر و ايجاد مشکلات ترافيكي در بيرجند

رئیس پلیس راهنمايی و رانندگی خراسان جنوبی گفت: نبود جای پارک در معابر شهرستان بیرجند خصوصا در هسته مرکزی شهر، مشکلات زیادی برای شهروندان بوجود آورده است.

به گزارش “پیام خاوران“، سرهنگ علیرضا عباسي در تشريح اين خبر اظهار داشت: برابر آمار ۵۰ درصد تخلفات رانندگی ثبت شده در شهر بیرجند مربوط به پارک وسایل نقلیه است که ناشی از وضعیت ترافیکی، نبود و یا کمبود پارکینگ عمومی، وجود مراکز اداری-تجاری فاقد پارکینگ و در برخی نقاط  مثل خیابان جمهوری، عدم استقبال مردم از پارکینگ طبقاتی است.

وی با اشاره به اینکه سالانه بیش از ۳ هزار خودرو و ۴ هزار راننده جدید به چرخه ترافیک شهر بیرجند افزوده می شود بيان داشت: در سالیان گذشته و همزمان با گسترش شهر، افزایش خودروها و رانندگان، افزایش مراکز اداری-تجاری و… اقدام قابل توجهی برای احداث پارکینگ عمومی انجام نشده است.

رئیس پلیس راهنمايی و رانندگی خراسان جنوبی تصريح كرد: وقتی در معبری جای پارک وجود ندارد رانندگان مجبور می شوند در محل های ممنوع پارک یا به صورت دوبله توقف کنند که باعث ایجاد نابسمانی و بی نظمی در ترافیک و نارضایتی سایر شهروندان می شود و  پلیس نیز برای رفع مشکل ترافیک و پاسخگویی به شهروندانی که بابت سد معبر و ترافیک در معابر تماس می گیرند برابر قانون ملزم به بررسی می باشد.

عباسي با اشاره به اینکه هم اکنون فروشگاه ها، مراکز تجاری-اداری ودرمانی بزرگ، فاقد پارکینگ احداث و افتتاح می شوند؛ از دستگاه های مسئول خواست: برای جلوگیری از مشکلات ترافیکی اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   تفکیک زباله از مبداء باید از خانواده ها شروع شود

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها