کاهش ۶۶‌درصدی بارش‌های پاییزی در خراسان‌جنوبی

رئیس گروه پیش‌بینی و صدور پیش‌آگاهی‌های جوی استان خراسان جنوبی گفت: به گزارش “پیام خاوران”اییز امسال خراسان جنوبی بعد از سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و سمنان، جزو کم بارش‌ترین استان‌های کشور بوده است.

به گزارش “پیام خاوران“، جواد نخعی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پاییز امسال در استان ۹.۸ میلی‌متر باران بارید که در مقایسه با سال گذشته که ۲۹ میلی‌متر بوده ۶۶ درصد کاهش یافته است.

رئیس گروه پیش‌بینی و صدور پیش‌آگاهی‌های جوی استان خراسان جنوبی با اشاره به میانگین بلندمدت ۱۹.۲ میلی‌متری بارش در فصل پاییز گفت: بارش‌ها در مقایسه با میانگین بلندمدت ۴۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی افزود: بارش یک سال آبی در استان ۱۱۳.۱۴ میلی‌متر است که بارش‌های پاییز امسال ۸.۷ درصد آن را تامین کرده‌است.

رئیس گروه پیش‌بینی و صدور پیش‌آگاهی‌های جوی استان خراسان جنوبی گفت: بیشترین بارش فصل پاییز از بیرجند با میانگین ۱۴.۶ میلیمتر گزارش‌شده که از میانگین بلندمدت در این شهرستان ۱۳.۲ میلی‌متر و از سال گذشته ۴.۸ کمتر است.

نخعی افزود: کمترین بارش هم با ۲ میلیمتر در نهبندان ثبت شد که ۱۱ میلمیتر کمتر از میانگین بلندمدت و ۳۱.۴ میلیمتر کمتر از سال گذشته است.

وی از پیش‌بینی بارش‌های نرمال و بیشتر ز نرمال در فصل زمستان خبر داد و با اشاره به اینکه میانگین بارش باران در زمستان ۶۷.۲ میلیمتر است گفت: از ۱۱ دی تا ۱۲ بهمن در اکثر نقاط استان بارش ۵ تا ۱۰ میلی‌متر بیشتر از نرمال و در سربیشه و نهبندان ۱۰ تا ۲۰ میلی‌متر بیشتر از نرمال پیش بینی می‌شود.

رئیس گروه پیش‌بینی و صدور پیش‌آگاهی‌های جوی استان خراسان جنوبی افزود: از ۱۲ بهمن تا ۱۰ اسفند هم بارش‌ها در استان نرمال خواهد بود و از ۱۰ اسفند تا ۱۲ فروردین بارش‌ها در اکثر نقاط استان نرمال و در سربیشه و درمیان ۵ تا ۱۰ میلی‌متر بیشتر از نرمال پیش بینی می‌شوداست.

بیشتر بخوانید   7نکته کاربردی که برای پیشگیری از برق گرفتگی در هیئت‌ها و تکایا باید جدی گرفت

وی میانگین دمایی استان در زمستان را ۸.۳ درجه سلسیوس اعلام کردو گفت: به‌لحاظ دمایی هم دمای اکثر نقاط استان در دی، نیم تا ۱ درجه کمتر از نرمال و در درمیان و سربیشه ۱ تا ۲ درجه کمتر از نرمال؛ در بهمن نیم تا ۱ درجه کمتر از نرمال در اکثر نقاط استان و در درمیان، حاجی‌آباد، قاین و سربیشه ۱ تا ۲ درجه کمتر از نرمال و در اسفند نیم تا ۱ درجه کمتر از نرمال پیش بینی می‌شود.

منبع: صدا و سیما

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها