دستگاه‌های متولی باید برای برگرداندن آرامش و ثبات نسبی به بازار و قیمت‌ها تلاش کنند

گروه استان‌ها- سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: رویکرد دولت، تثبیت  قیمت ها در بازار است از این رو همه دستگاه‌های متولی باید برای برگرداندن آرامش و ثبات نسبی به بازار و قیمت‌ها تلاش کنند.

به گزارش “پیام خاوران“، حسین موهبتی با بیان این مطلب در نشست ویدئو کنفرانسی معاونین اقتصادی استانداری های سراسر کشور با سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور اظهار داشت: تثبیت قیمت‌ها، آرامش خاطر مردم را به همراه دارد بنابراین باید با هم افزایی همه دستگاه‌های متولی، آرامش و ثبات نسبی به بازار و قیمت‌ها برگردانده شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی متذکر شد: هر اقدامی در جهت امید آفرینی و ایجاد نشاط در جامعه ارزشمند است و باید تقویت شود.

وی با اشاره به برنامه دولت درباره جلوگیری از افزایش نامتعارف قیمت‌ها اظهار داشت: با نظارت دقیق و بهنگام بر قیمت کالاها و نیز کنترل بازار به ویژه درباره اقلام ضروری و معیشتی مردم می‌توان از افزایش قیمت‌ها جلوگیری کرد.

موهبتی افزود: مسئولین مربوطه به ویژه در وزارت جهاد کشاورزی و کارگروه تنظیم بازار باید با تشدید نظارت‌ها بر بازار، کاری کنند که مردم برای تهیه اقلام مورد نیاز خود با کمبود کالا یا گرانی قیمت‌‌ها مواجه نباشند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی الصاق برچسب قیمت را از ضروری‌ترین عوامل در کنترل قیمت‌ها برشمرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور نیز با تأکید بر این موضوع که رویکرد دولت بر حفظ قیمت‌ها در بازار است گفت: یکی از مکانیسم‌های مهم در حوزه تنظیم بازار، تقویت فرآیندهای نظارتی است که این امر به صورت جدی در استان‌ها دنبال می‌شود.

کوشش تبار متذکر شد: معاونین اقتصادی استانداری‌های سراسر کشور به روند توزیع مناسب کالاها و جلوگیری از هر گونه گرانفروشی در سطح بازار نظارت لازم را داشته باشند.

بیشتر بخوانید   ۸۵ میلیارد تومان برای نهضت گلخانه خراسان جنوبی تامین شد

وی با اشاره به اینکه نیازمند هم افزایی ظرفیت‌ها برای تداوم روند کنترل قیمت‌ها در بازار هستیم؛ گفت: اتاق اصناف و بسیج نقش مهمی در تقویت روند نظارت‌ها دارند و باید از ظرفیت‌های این دو مجموعه به نحو مطلوبی بهره گرفته شود.

به گفته وی؛ موضوع افزایش قیمت و گرانفروشی دو مقوله متفاوت است و برای همین ستادهای استانی باید ورود فعال به کنترل قیمت‌ها و جلوگیری از هر گونه گرانفروشی داشته باشند تا شاهد کاهش فشار تورمی بر سفره های اقشار مختلف جامعه باشیم.

بر اساس مصوبه این جلسه باید کمیته‌های اقدام مشترک در سطوح استانی با ریاست استاندار و کمیته‌های اقدام مشترک سطوح شهرستانی با ریاست فرمانداران به صورت هفتگی تشکیل شده و بر بازار استان و شهرستان‌ها نظارت جدی و دقیق داشته باشند و گزارشات مربوطه نیز به صورت هفتگی به معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور ارسال شود.

هدف از شکل‌گیری این کمیته، بازرسی و نظارت دقیق و استفاده از ظرفیت نظارت‌های مردمی در سطح بازار است.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها