کلنگ زنی و بهره برداری ۱۵ پروژه بهزیستی در خراسان جنوبی

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی از بهره برداری ۶ پروژه اشتغالزایی و ۵ واحد مسکونی مددجویان این سازمان در دهه فجر خبر داد و گفت: کلنگ احداث ۴ واحد مسکونی بیماران خاص به زمین زده می شود.

به گزارش “پیام خاوران“، علی عرب نژاد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دهه فجر یادآور رشادت‌ها و از خود گذشتگی‌های مردان و زنان این ملت است که با دست‌های خالی توانستند انقلاب اسلامی را به رهبری امام خمینی (ره) به پیروزی برسانند.

به گفته وی برای گرامی داشت دهه فجر بیش از ۲۰ برنامه مختلف توسط بهزیستی استان پیش بینی شده است که در مرکز و دیگر شهرستان‌های استان در طول دهه مبارک فجر با حضور مردم اجرا می‌شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی اضافه کرد: بهره برداری از طرح‌های اشتغالزایی کافه‌تریا، طرح در و پنجره سازی، طرح راه اندازی خرازی، طرح اشتغالزایی محصولات فرهنگی، طرح لوله و اتصالات از جمله برنامه‌های دهه فجر است که برای هر کدام از آنها ۱۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

به گفته وی مرکز نگهداری نیمه راهی بیماران روان نیز در دهه مبارک فجر افتتاح می‌شوند که با بهره برداری از همه این طرح‌ها در مجموع برای ۲۵ نفر از افراد تحت حمایت بهزیستی استان اشتغالزایی شده است.

عرب نژاد ادامه داد: در این هفته علاوه بهره برداری از پنج واحد مسکونی خانوارهای دارای دو عضو و بیشتر معلول سربیشه، کلنگ احداث چهار واحد مسکن بیماران خاص تحت حمایت بهزیستی با پیش بینی ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات و کمک بلا عوض در درمیان به زمین زده می‌شود.

به گفته وی در فجر سال جاری همچنین غربالگری‌های بینایی، شنوایی و ژنتیک در همه شهرستان‌ها با ویزیت رایگان در مراکز غربالگری و ژنتیک بیرجند و قاین و شنوایی سنجی دریک روز دهه فجر در همه بیمارستان‌های دارای زایشگاه و پایگاه‌های غربالگری بینایی می‌باشند به صورت رایگان انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید   امام جمعه موقت بیرجند: انقلاب اسلامی یک تمدن است

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه برپایی میز خدمت در مصلی نماز جمعه با همراهی دستگاه و ادارات تابعه وزارت رفاه، برگزاری جلسه شنبه مهدوی با موضوع فجر انقلاب اسلامی تا فجر انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج)، برپایی جشنواره فرهنگی و هنری نماز از دیگر برنامه‌های دهه فجر است، تصریح کرد: در دهه فجر پروژه ابدر مانی توانبخشی علی اکبر (ع) که برای ایجاد آن ۲۳ میلیارد ریال هزینه شده است نیز به بهره برداری می‌رسد.

عرب نژاد از افتتاح خانه کوچک پناهگاهی معلولان ذهنی امید، بهره برداری از خانه کوچک پناهگاهی نگهداری معلولان مؤسسه حیدر کرار (ع) و ساختمان کمپ آرام، برگزاری اردوی جهادی و عطر افشانی مزار شهدا به عنوان دیگر برنامه‌های دهه فجر بهزیستی خراسان جنوبی اعلام کرد.

منبع: مهر

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها