کمبود ۵۵۰ کلاس درس در بیرجند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از کمبود ۵۵۰ کلاس درس در بیرجند خبر داد و گفت: برنامه‌های دهه فجر در دو هزار و ۶۰۰ آموزشگاه با حضور ۱۴ هزار فرهنگی و ۱۸۲ هزار دانش آموز برگزار می‌شود. 

به گزارش “پیام خاوران“، محمدعلی واقعی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان جنوبی با اشاره به کمبود فضاهای آموزشی در استان خراسان جنوبی اظهار داشت: در بیرجند ۸۲ واحد آموزشی دو نوبته داریم و علاوه بر آن ۵۵۰ کلاس درس هم کمبود داریم.

وی با بیان اینکه در شهرستان‌های خراسان جنوبی در شهرک‌های مسکن مهر کمبود فضای آموزشی را داریم افزود: بیش از ۹۰ درصد دانش آموزان ۶ تا ۱۲ سال و اغلب همکاران فرهنگی ما در استان واکسیناسیون شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: هیچ دانش آموزی در استان به دلیل ابتلا به کرونا فوت نشده اما موارد ابتلای دانش آموزی را داشته‌ایم و ۱۴ نفر از همکاران شاغل آموزش و پرورش به دلیل ابتلا به کرونا فوت کردند.

واقعی با اشاره به اینکه قرار است کمبود معلم در استان از طریق آزمون استخدامی آموزش و پرورش تا حدودی جبران شود افزود: جزئیات استخدامی آموزش و پرورش از طریق سایت سنجش انجام خواهد شد تا واجدین شرایط امکان ثبت نام و شرکت در آزمون را داشته باشند.

وی با اشاره به آغاز به کار کارگروه‌های بزرگداشت دهه فجر از ۶ بهمن افزود: بیش از ۳۰۰ برنامه شاخص برای ایام‌الله دهه فجر پیش‌بینی شده که برنامه‌های دهه  فجر توسط تشکل‌های دانش آموزی، بسیج دانش اموزی، هلال احمر و انجمن اسلامی برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از اجرای آیین گلبانگ انقلاب همزمان با سراسر کشور در استان خبر داد و گفت: این مراسم در بیرجند در میدان امام خمینی«ره» برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید   بانک‌ها نفس واحدهای تولیدی بیرجند را تنگ کرده‌اند

وی عنوان کرد: برنامه‌های دهه فجر در حدود ۲ هزار و ۶۰۰ آموزشگاه استان با حضور ۱۴ هزار همکار فرهنگی و ۱۸۲ هزار دانش آموز انجام می‌شود.

‌واقعی برگزاری محافل مجازی انس با قرآن در مناطق و شهرستان‌ها، برگزاری دوره‌های ختم قرآن در مدارس، برگزاری پیش اجلاسیه‌های نماز در شهرستان‌ها و  اجلاسیه استانی نماز در شهرستان طبس ۸ اسفند ماه، گفتمان‌های دینی، جشن پیروزی انقلاب، استقرار میز خدمت در شهرستان‌ها در نماز جمعه‌ها، جشنواره تولیدات رسانه‌ای، اجرای طرح راویان تمدن، پویش “نقش من در گام دوم”، اجرای برنامه توسط هیئت دانش آموزی انصارالمهدی، دیدار با نماینده ولی فقیه، برگزاری همایش بزرگ “مثل حاج قاسم”، شرکت گسترده در نماز جمعه، پیاده‌روی همکاران ستادی و برگزاری مسابقات ورزشی همکاران و دانش آموزان، تجلیل از فعالین حوزه تربیت بدنی، مسابقه کتابخوانی ایران قوی ایران سربلند، اجرای سرودهای پاتوقی و حضور پرشور تمام فرهنگیان و دانش آموزان در مراسم ۲۲ بهمن از جمله برنامه‌های پیش بینی شده برای این ایام است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در این ایام جشنواره مدرسه انقلاب با محوریت نمایشگاه‌های محتوایی و بیانیه گام دوم انقلاب در مدارس و برنامه شاد، حضور فعال فرهنگیان و دانش آموزان بسیجی در مزار شهدا و غبارروبی، استفاده از سرودهای پیروزی انقلاب، تولید محتوا در بحث دهه فجر و شبکه شاد، اختصاص موضوع انشاء به عنوان فجر انقلاب، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری، تجلیل از خانواده‌های شهدای دانش آموز، اجرای مسابقات سرود و نقاشی همگانی، تشکیل نمایشگاه پوستر، دست ساخته و خلاقیت از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها