نخستین کارخانه تولید فروسیلیس شرق کشور در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند کلنگ‌زنی می‌شود

رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی از کلنگ زنی نخستین کارخانه تولید فروسیلیس شرق کشور در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند خبر داد و گفت: این مراسم فردا با حضور استاندار خراسان جنوبی رقم می‌خورد.

به گزارش “پیام خاوران“، مرتضی صفدری زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های دهه فجر در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی اظهار داشت: فردا در دومین روز از دهه مبارک فجر با حضور استاندار خراسان جنوبی نخستین کارخانه تولید فروسیلیس شرق ایران با اعتبار800 میلیارد تومان کلنگ‌زنی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این نخستین کارخانه تولید فروسیلیس شرق کشور است که با راه‌اندازی آن زمینه اشتغال زیادی فراهم خواهد شد افزود: احداث پست 132 کیلو ولت برق دیگر پروژه‌ای است که فردا کلنگ‌زنی می‌شود.

رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی روند سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی استان را خوب ارزیابی کرد و گفت: پذیرای سرمایه گذاران در حوزه‌های متعدد هستیم.

صفدری‌زاده با اشاره به اینکه فعالیت منطقه ویژه اقتصادی در بیرجند از سال 93 آغاز شده است افزود: منطقه ویژه اقتصادی منطقه‌ای عام است که سرمایه گذاران می‌توانند بدون هیچ محدودیتی در آن سرمایه گذاری کنند و ما هم در تامین زیرساخت‌ها به سرمایه گذاران کمک می‌کنیم.

وی یکی از مهمترین مزیت‌های سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی  را معافیت‌های مالیاتی 13 ساله ذکر کرد و گفت: ورود هر نوع مواد اولیه در منطقه ویژه اقتصادی بدون حقوق گمرکی، ورود تجهیزات ماشین‌آلات خط اعم از مستعمل بدون پرداخت عوارض گمرکی، صدور قبوض انبار تفکیکی و غیرقابل معامله از دیگر مزایای سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی است.

رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی وجود قطعه منفصله مرز ماهیرود را از دیگر مزیت‌ها برشمرد و ادامه داد: از آنجایی که خراسان جنوبی استانی معدنی است و توانمندی‌های زیادی در این راستا وجود دارد، با ایجاد پایانه صادراتی سنگ و فرآورده‌های معدنی می‌توان از ظرفیت آن بیش از پیش استفاده کرد.

بیشتر بخوانید   ظرفیت صندوق توسعه ملی در آبرساني به روستاهاي فاقد آب شرب، مورد توجه باشد

وی گفت: خوشبختانه تا امروز متناسب با شرایط توانسته‌ایم پاسخگوی متقاضیان باشیم چرا که معتقدیم توسعه اقتصادی جز با همراهی بخش خصوصی امکان ندارد و فعال‌سازی و معرفی بخش خصوصی می‌تواند به توسعه استان کمک کند.

انتهای پیام/102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها