طرح مطالعات جامع ایستگاه راه آهن طبس رونمایی شد

در مراسمی با حضور مسئولان آیین رونمایی از مطالعات طرح جامع ایستگاه راه آهن طبس برگزار شد.

به گزارش “پیام خاوران“، این مراسم با حضور مدیرکل راه آهن شرق، معاون عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان طبس، رئیس اداره نظارت تاسیسات زیربنایی راه آهن ج.ا.ا و معاونین و مسئولین اداره کل راه آهن شرق و طی تماس تصویری با وحید علی قارداشی مدیرکل دفتر مهندسی و نظارت تاسیسات زیربنایی راه آهن کشور برگزار شد.

مدیرکل راه آهن شرق در این مراسم گفت: نگرش نوین راه آهن جمهوری اسلامی ایران نسبت به نقش ایستگاه‌ها در شهرسازی مبتنی بر حمل و نقل ریلی (TOD) منجر به این شد که طرح جامع ۳۲ ایستگاه مهم و تشکیلاتی  راه آهن کشور در دستور کار حوزه معاونت فنی و زیربنایی قرار گیرد.

وی افزود: در این راستا ایستگاه راه آهن طبس به عنوان یکی از ۷ ایستگاه اولویت‌دار برای تهیه طرح جامع و راهبردی با بهره‌گیری از تجربیات جهانی متناسب و متناظر با مسائل ریلی و شهری منطقه قرار گرفته است.

رضا شرقی بیان کرد: مطالعات این راه آهن با نظارت دفتر مهندسی و نظارت تاسیسات زیربنایی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، تلاش مجدانه ادارات کل مناطق، ادارات ستادی و مقامات منطقه‌ای ذیربط نهایی و به اتمام رسیده و امروز طی تماس تصویری با مدیرکل دفتر مهندسی نظارت تاسیسات زیربنایی راه آهن جمهوری اسلامی از مطالعات طرح جامع ایستگاه راه آهن طبس رونمایی می‌شود.

مدیرکل راه آهن شرق اظهار داشت: این مطالعات به عنوان راهنما و خط مشی کلی طرح توسعه بلندمدت تا افق چشم انداز ۱۴۱۵ مبنای برنامه‌ریزی توسعه آتی ایستگاه راه آهن طبس قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به  ادامه رایزنی‌ها جهت آغاز عملیات احداث خط تعمیر دیزل‌های چینی در طبس نیز گفت:  امروز فضای کاری و نگاه مدیریتی، جهادی است و در این فضای بوجود آمده که اراده مدیران ارشد استان و مجموعه مدیران شهرستان طبس بر حمایت از سرمایه‌گذاران است امیدواریم در آینده روند توسعه زیرساخت‌ها شتاب بیشتری گرفته و شاهد آغاز عملیات احداث خط تعمیر دیزل‌های چینی در ایستگاه راه آهن طبس باشیم.

بیشتر بخوانید   مشترکان برق خراسان جنوبی به 377 هزار مشترک رسید

شرقی با تأکید بر ضرورت اتخاذ رویکرد مدیریت جهادی جهت رفع مشکلات از  همراهی و همکاری این اداره کل با تمام سرمایه گذاران حوزه حمل و نقل ریلی خبر داد و خاطرنشان کرد: راه آهن شرق به دلیل قرار گرفتن در مسیر کریدورهای بین المللی و دسترسی به بزرگترین معادن سنگ آهن و زغالسنگ کشور دارای اهمیت و جایگاه ویژه‌ای است.

وی افزود: سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه صنعت ریلی بویژه در بخش خرید واگن و لکوموتیو با توجه به مشوق‌های خوبی که راه آهن جمهوری اسلامی ایران در نظر گرفته یقینا تضمین شده و دارای صرفه اقتصادی خواهد بود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها