گروه جهادی فوق تخصصی ارولوژی اطفال در بیمارستان رازی بیرجند حضور یافت

به مناسبت دهه فجر اردوی جهادی فوق تخصصی ارولوژی اطفال در بیمارستان رازی بیرجند در حال برگزاری است و پزشکان قرار است طی مدت دو روز به درمان ۱۸ کودک بستری که از نظر مجاری ادراری دچار مشکل هستند، بپردازند.

به گزارش “پیام خاوران“، فلوشیپ فوق تخصصی جراحی کلیه و پیوند کلیه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همزمان با گرامیداشت ایام الله دهه فجر انقلاب، گروه جهادی فوق تخصصی ارولوژی اطفال از دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و مشهد در بیمارستان رازی بیرجند حضور یافتند.

وی گفت: این گروه قرار است درمان تعدادی از بیماران هیپوسپادیاس (اختلال مادرزادی در دستگاه تناسلی خارجی کودکان) که دچار بیماری سخت و مشکلی هستند و نیاز به چند مرحله عمل دارند را انجام دهند.

محمد نجفی سمنانی با اعلام اینکه حضور این گروه جهادی در شهریورماه به دلیل اوج گیری شیوع کرونا لغو شد افزود: امیدواریم طی دو روز ۱۳ و ۱۴ بهمن ماه، اعمال جراحی ۱۸ کودک دچار این مشکل به همت پزشکان فوق تخصصی ارولوژی اطفال گروه مذکور در بیمارستان فوق تخصصی رازی بیرجند انجام شود.

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی کلیه و پیوند کلیه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خاطرنشان کرد: طبق بررسی و برآورد پزشکان این گروه، تعداد زیادی از این کودکان بستری شده در بیمارستان نیاز به چند مرحله عمل جراحی دارند تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اظهار امیدواری از تداوم حضور این گروه جهادی گفت: امیدواریم در حضورهای بعدی این گروه جهادی بیماران جدید شناسایی و مورد اعمال جراحی قرار بگیرند تا از هزینه‌های هنگفت مراجعه به تهران جهت درمان بیماران کاسته شود.

فوق تخصص ارولوژی اطفال بیمارستان مرکز طبی کودکان تهران نیز گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان خراسان جنوبی که از مراکز دارای ارولوژیست اطفال دور است و بیمارانی در این استان وجود دارد که از نظر وسع مالی امکان مراجعه به سایر شهرها و سکونت چند روزه جهت حل مشکل درمانی ندارند، به پیشنهاد دکتر نجفی این اردو برنامه ریزی شد تا دردی از مردم این منطقه کم شود.

بیشتر بخوانید   مشکلات کشاورزان خراسان جنوبی انگشت شمار نیست/ گفتار درمانی مشکلی از کشاورزان را برطرف نمی‌کند

حسین امیر زرگر با بیان اینکه حضور در اینجا را انجام وظیفه می‌دانیم افزود: با توجه به اینکه تعدادی از بیماران دچار هیپوسپادیاس شدید هستند که مرحله اول عمل آنان طی این دو روز انجام می‌شود و مرحله بعدی نیز باید با حداقل فاصله ۶ ماهه انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها