پایان چشم انتظاری ۳۴ ساله؛ آبرسانی به روستای کوشه شهرستان خوسف

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: با همت سازمان بسیج سازندگی ۳۴ سال چشم انتظاری مردم روستای کوشه با احیای آب کشاورزی به پایان رسید.

به گزارش “پیام خاوران“، سرهنگ مهدی هنری صبح امروز در حاشیه مراسم افتتاح احیای آب کشاورزی که در روستای کوشه شهرستان خوسف برگزار شد اظهار داشت: امروز پس از ۳۴ سال روستای کوشه سفلی در شهرستان خوسف آبرسانی شد.

وی با بیان اینکه پروژه انتقال آب از بستر رودخانه چاه کوشه علیا به کوشه سفلی با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان افتتاح شد افزود: از دو میلیارد تومان اعتبار ۳۱۵ میلیون تومان توسط بسیج سازندگی تامین اعتبار شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: ۶۵ میلیون تومان برای تامین برق فشار قوی، ۵۰ میلیون تومان خرید تجهیرات پمپ، لوله و کابل و تامین زیر ساخت و عملکرد بیل مکانیکی ۴۳۰۰ متر به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

هنری با بیان اینکه  ۱۰۰ میلیون تومان وام از صندوق کار آفرینی تامین اعتبار شده است گفت: جمعیت بهرهمند از این پروژه ۵۰ خانوار است.

وی بیان کرد: یکی از مزیت‌های پروژه‌های محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی احصا پروژه‌ها و نیازهای زیرساختی با اولویت مردمی و پس از جلسات متعدد تسهیلگری در دل روستاها است یعنی مردم در تصمیم سازی و اولویت‌بندی و سیاست گذاری فعالیت‌های روستا نقش اساسی دارند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی افزود: سال‌های طولانی است که آب قنات روستا خشکیده و اراضی کشاورزی روستا بطور کامل از بین رفته بود. بر این اساس با مشورت دستگاه‌های اجرایی تخصصی مرتبط پروژه احیا و تجهیز چاه آب بالادست روستا و انتقال آب به اراضی کشاورزی تعریف شد.

هنری گفت: با توجه به حجم بالای پروژه، عملیات اجرایی آن در سه فاز تعریف شد که فاز اول تجهیز و راه‌اندازی چاه، فاز دوم برق‌دار کردن چاه کشاورزی و فاز سوم چاه کمکی و انتقال آب با لوله به اراضی کشاورزی به طول ۴ هزار و ۳۰۰ متر است.

بیشتر بخوانید   وزن کیسه‌های "سقاین" ۸۵درصد سنگین‌ شد

وی ادامه داد: حالا بعد از ۳۴ سال کشاورزان امسال اقدام به آماده سازی اراضی و کشت آن کردند و رونق دوباره‌ای به روستا داده که مطمئنا مهاجرت معکوس جوانان را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها