حمایت چشمگیر بانک کشاورزی از عشایراستان خراسان جنوبی با پرداخت تسهیلات به عشایر کوچنده  

شعب بانک کشاورزی استان خراسان جنوبی از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه بیش از هزار و سیصد میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کردند.

به گزارش  پایگاه خبری ” پیام خاوران “ مدیر ستادی بانک کشاورزی خراسان جنوبی  گفت: از ابتدای امسال تا پایان دی ماه بیش از ۱۳هزار میلیارد ریال تسهیلات به بیش از ۲۱هزار نفر متقاضی پرداخت شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۲ درصد رشد داشته است.

  “رشد در پرداخت تسهیلات”

حسین مودی گفت:در مدت مذکور ۸۳۲ فقره تسهیلات از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به مبلغ ۸۷۲ میلیارد ریال پرداخت گردید که دارای رشد ۵۶درصدی در تعداد و رشد۸۴درصدی در مبلغ پرداختی نسبت به مدت مشابه سال قبل است که این استان از نظر تعداد قرارداد منعقده از این محل رتبه اول کشور را داراست.

وی همچنین از رشد چشمگیر پرداخت تسهیلات به عشایر کوچنده خبر داد و گفت:در پرداخت تسهیلات به عشایرکوچنده شاهد رشد ۱۷۷ درصدی در تعداد و رشد ۱۶۲ درصدی درمبلغ این تسهیلات نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم و از ابتدای سال مبلغ  ۵۰۷ میلیارد ریال تسهیلات به ۱۳۹۸ نفر از عشایر غیور استان پرداخت گردیده است.

مودی در ادامه گزارش افزود: نقش بانک کشاورزی در پرداخت تسهیلات توسعه مکانیزاسیون،قرض الحسنه ازدواج و قرض الحسنه اشتغالزایی بی بدیل بوده و نگاه این بانک در راستای اشتغالزایی و ازدواج نگاهی ویژه و حمایتی می باشد به گونه ای که در ده ماهه سال ۱۴۰۰ ،مبلغ ۳۵۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به ۸۱۲ نفرمتقاضی اعطا گردید که ۵۶ درصد رشد در مبلغ تسهیلات و۵۰درصد رشد در تعداد تسهیلات اعطایی داشته است همچنین بانک کشاورزی در جهت ترویج  فرهنگ ازدواج آسان ،مبلغ  ۸۱۴ میلیارد ریال به ۸۹۰  نفر از مزدوجین استان پرداخت نمود که در این زمینه نیز شاهد رشد ۴۸ درصدی در مبلغ تسهیلات نسبت به سال گذشته هستیم.

بیشتر بخوانید   بانک کشاورزی خراسان جنوبی رتبه نخست پرداخت تسهیلات بند الف تبصره۱۸را در کشور کسب کرد

   “مساعدت با تولیدکنندگان “

بانک کشاورزی در راستای مساعدت به تولیدکنندگان خسارت دیده از عوامل قهری ، بدهی تعداد ۸۱۴۴ نفر به مبلغ ۱۲۵۱ میلیارد ریال امهال و سود جرائم به مبلغ ۴۵۷ ملیارد ریال از محل بند خ ماده ۳۳ را بخشیده است.

مدیر ستادی بانک کشاورزی خراسان جنوبی  بیان کرد: همچنین از محل بند ز تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ تعداد ۲۰۰۴ نفر به مبلغ ۸۶۴ ملیارد ریال و از محل خط مشی سالیانه بانک تعداد ۴۸۲۷ نفر به مبلغ ۱۹۰۹ میلیارد ریال مشمول بخشودگی و تمدید شده اند.

   “حمایت از بهره برداران بخش کشاورزی”

مدیربانک کشاورزی  خراسان جنوبی ضمن تبریک فرا رسیدن دهه مبارک فجر به خبرنگار آوا گفت: صندوق بیمه کشاورزی استان نیز از ابتدای سال زراعی جاری(مهر ماه ۱۴۰۰)تا پایان دی ماه، تعداد ۲۹۸ هزار راس انواع دام،بیش از ۱۴  هزار هکتار اراضی باغی و ۱۲ هزار هکتار اراضی زراعی  استان و قریب به ۱۴ میلیون قطعه طیور بیمه نموده است.

مودی بیان کرد: همچنین در سال زراعی گذشته(سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹) بالغ بر ۷۱۸ میلیارد ریال غرامت برآورد که تا کنون مبلغ ۵۶۳ ملیارد ریال آن به بیمه گذاران خسارت دیده پرداخت شده است.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها