منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی بارانداز صادرات کالا است

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی گفت: منطقه ویژه اقتصادی استان بارانداز صادرات و واردات کالا است.

به گزارش “پیام خاوران“، مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با معاون سرپرستی شرق کشور بانک شهر، رئیس واحد بین‌الملل شرق کشور بانک شهر و رئیس شعب بانک شهر در خراسان جنوبی دیدار کرد.

حسین زارعی در این دیدار با بیان اینکه  مناطق ویژه اقتصادی نقش مهمی در بحث صادرات و واردات کالا به کشور دارند اظهار داشت: مناطق ویژه اقتصادی در سطح کشور در چند سال اخیر جایگاه خوبی پیدا کرده که یکی از آن مناطق، منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی است.

وی با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی تنها منطقه ویژه اقتصادی در سطح کشور است که ۱۰۰ درصد توسط بخش خصوصی اداره می‌شود گفت: منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی منحصر به فردترین منطقه ویژه در کشوراست چرا که دارای دو سایت است یکی در نقطه صفر مرزی و دیگری در سایت مرکزی که نزدیک به مرکز استان خراسان جنوبی است.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با بیان اینکه بارانداز و تخلیه بارگیری را داریم افزود: منطقه ویژه اقتصادی بیرجند از سال ۹۳ وسایت مرزی منطقه ویژه اقتصادی در ماهیرود از سال ۹۵ راه‌اندازی شده و ۵۶ درصد صادرات از ماهیرود انجام می‌شود.

زارعی از استقبال خوب تجار افغانی برای سرمایه گذاری در مرز خبر داد و ادامه داد: خراسان جنوبی از نظر موقعیت استراتژیکی موقعیت و جایگاه خوبی دارد و بازار افغانستان هم از مشتریان کالاهای ایران است و ۷۰ گروه درمنطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی سرمایه گذاری کردند که از این تعداد ۳۵ گروه در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند است.

بیشتر بخوانید   افزایش ۷.۹ درصدی متوفیان تصادفات در خراسان جنوبی

وی بیان کرد: هفته گذشته با حضور استاندار خراسان جنوبی دو پروژه مهم کارخانه تولید فروسیلیس که در شرق کشور اولین کارخانه است و پست برق در منطقه ویژه کلنگ‌زنی شد.

معاون سرپرستی شرق کشور بانک شهر با قدردانی از زحماتی که منطقه ویژه اقتصادی در خراسان جنوبی کشیده است اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با سرمایه گذاری‌هایی که در این سالها انجام داده علاوه بر اینکه زمینه اشتغال برای جوانان استان را فراهم کرده در معرفی استان هم کمک بزرگی کرده است.

عیدی افزود: با توجه به ظرفیت‌هایی که منطقه ویژه اقتصادی در شرق کشور دارد می‌تواند بارانداز خوبی برای صادرات و واردات کالا و مایحتاج باشد.

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها