اجرای ۱۶۹ طرح اشتغالزایی برای مددجویان طبس

رئیس کمیته امداد طبس گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۶۹ طرح اشتغالزایی با اعتباری بالغ بر یکصد میلیارد ریال به منظور اشتغالزایی برای ۲۵۱ نفر با کمک کمیته امداد امام خمینی (ره) در طبس اجرا شده است.

به گزارش “پیام خاوران“، احمد رفیعی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از وظایف مهم کمیته امداد امام خمینی(ره) پرداختن و توجه به بحث اشتغال زایی و خودکفایی مددجویان است.

رئیس کمیته امداد طبس با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون به ۱۶۹ طرح اشتغال زایی اعتباری بالغ بر یکصد میلیارد ریال پرداخت شده است، افزود: این اعتبارات از محل تسهیلات قرض الحسنه اشتغال بانک های عامل و صندوق قرض الحسنه امداد ولایت کمیته امداد پرداخت شده و با اجرای این طرح ها برای حدود ۲۵۱ نفر شغل ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸۲۸ طرح فعال اشتغال مددجویان کمیته امداد در طبس وجود دارد، گفت: ناظران فنی و متخصص با انجام بازدیدهای دوره‌ای و ارائه مشاوره‌های لازم به مددجویان در تلاش هستند سطح کیفی و کمی محصولات تولیدی آنان را ارتقاء بخشند.

رفیعی در ادامه بیان کرد: از این تعداد طرح فعال اشتغال در طبس ۲۶۸ طرح در حوزه خدمات، ۳۵۲ طرح در زمینه دام ‌پروری، ۱۸ طرح در زمینه کشاورزی، ۴۴ طرح در زمینه فرش و گلیم، ۷۵ طرح در زمینه صنعتی و تولیدی، ۴۹ طرح در زمینه حمل‌ و نقل و ۲۲ طرح در زمینه نیروگاه خورشیدی اجرا شده است.

رئیس کمیته امداد طبس اظهار داشت: این نهاد بعد از شناسایی افراد مستعد اشتغال ضمن ارائه آموزش و مشاوره شغلی به آن ها و در نهایت با معرفی این افراد به بانک‌های عامل و پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه زمینه اشتغال و توانمندی آن‌ها را فراهم می‌کند.

 

وی خاطرنشان کرد: هم‌ اکنون هشت راهبر شغلی در راستای هدایت و آموزش مددجویان با رعایت زنجیره تأمین و تضمین بازار فروش و ایجاد اشتغال پایدار با این نهاد همکاری دارند.

بیشتر بخوانید   ۹۴۰ طرح اشتغالزایی کمیته امداد امام (ره) خراسان جنوبی اجرایی شد

رفیعی در پایان با اشاره به برگزاری کلاس های آموزشی گفت: این کلاس ها در سه پایه مقدماتی، مهارتی و پایدارسازی برای ۲۳۷ نفر با اعتبار یک میلیارد ریال در جهت کمک به پایدارسازی طرح ها و نیز کاریابی برای ۶۳ نفر از مددجویان امداد در شرکت ها و کارگاه ها ابتدای سال تاکنون اجرا شده است.

منبع: شبستان

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها