رفع موانع و مشکلات واحدهای تولیدی خراسان جنوبی در دستورکار ویژه مدیران استان

استاندار خراسان جنوبی گفت: رفع موانع از مسیر واحدهای تولیدی در دستورکار ویژه استان است و مدیران دستگاه‌ای اجرایی در این زمینه بیش از پیش تلاش کنند.

به گزارش “پیام خاوران“، جواد قناعت در حاشیه بازدید از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی بیرجند اظهار داشت: در راستای تحقق این دستور کار ویژه و رفع مشکلات سرمایه گذاران، بازدیدهایی از واحدهای تولیدی سطح استان صورت می‌گیرد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: به همین منظور علاوه بر بازدیدهایی که از واحدهای بزرگ و بنام استان صورت گرفته، به سراغ واحدهای خرد و کوچک هم رفته‌ایم.

وی افزود: در بازدید امروز، واحدهایی رصد شد که با یک سوم یا یک پنجم ظرفیت در حال فعالیت هستند و در برخی موارد هم به صورت کامل تعطیل شده‌اند.

بازدید استاندار از واحد تولید آرد سفید

استاندار خراسان جنوبی از واحد تولید آرد سفید گلبرگ در شهرک صنعتی به منظور پیگیری مسایل و موانع موجود در مسیر تولید کارخانه نیمه فعال آرد سفید گلبرگ بازدید کرد.

این واحد تولیدی که از اسفند ماه سال ۱۳۸۴ و با سرمایه گذاری بخش خصوصی در شهرک صنعتی بیرجند فعال شده، زمینه اشتغال ۴۰  نفر را فراهم کرده است.

این کارخانه با تولید سالانه ۱۵۰ هزار تن آرد سفید و با زیربنای ۱۰  هزار متر مربع در زمینی به مساحت ۳۲ هزار مترمربع احداث شده که بخش عمده ای از نیاز نانوایی های استان را برطرف می کند.

حضور استاندار در شرکت ایران کاوش

استاندار خراسان جنوبی از شرکت ایران کاوش که یک واحد تولید کننده لوله پلی اتیلن است بازدید کرد.

این واحد تولیدی با زیربنای ۵ هزار مترمربع در زمینی به مساحت ۲۵ هزار مترمربع ایجاد شده و کل سرمایه گذاری ثابت بخش خصوصی در این واحد ۲ هزار میلیارد ریال است.

بیشتر بخوانید   سایت روستای خراشاد به تکنولوژی 4G ارتقا یافت

این واحد با ظرفیت تولید سالانه ۲۵ هزار تن ، زمینه اشتغال ۱۷ نفر را به صورت مستقیم فراهم کرده است.

بازدید از واحد تولیدی عایق رطوبتی ستاره شرق

استاندار خراسان جنوبی از واحد تولیدی عایق رطوبتی(ایزوگام) ستاره شرق که به همت بخش خصوصی ایجاد شده، انواع عایق رطوبتی(ایزوگام) و قیر تولید می کند بازدید کرد.

این واحد تولیدی با سرمایه گذاری ثابت ۳۰۰ میلیارد ریال احداث شده و زمینه اشتغال ۱۵ نفر را به صورت مستقیم فراهم آورده است.

کارخانه تولیدی عایق رطوبتی ستاره شرق با زیربنای هزار و ۸۰۰ مترمربع در زمینی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع احداث شده و ظرفیت تولید سالانه این واحد ۵ میلیون مترمربع است.

بازدید از شرکت تولیدی پولاد مشبک

شرکت تولیدی پولاد مشبک، مورد بازدید دکتر قناعت استاندار خراسان جنوبی واقع شد.

این بازدید به منظور بررسی وضعیت فعالیت، میزان تولید و ارائه راهکارهای لازم برای توسعه وضع موجود این واحد تولیدی صورت گرفت.

شرکت تولیدی پولاد مشبک(سایان سازه ابتکار) با زیربنای ۲ هزار و ۳۰۰ مترمربع در زمینی به مساحت ۸ هزار و ۲۵۰ مترمربع ایجاد شده و ظرفیت تولید این کارخانه سالانه هزار و ۵۰۰ عدد در، پنجره و شیشه دوجداره است.

بخش خصوصی برای راه اندازی این واحد تولیدی ۱۲۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری کرده که با راه اندازی آن در شهرک صنعتی بیرجند، بستر اشتغال برای ۲۵ نفر ایجاد شده است.

حضور استاندار در واحد تولید عرقیات گیاهی 

استاندار خراسان جنوبی از یک واحد تولید عرقیات گیاهی در شهرک صنعتی بیرجند بازدید کرد که ظرفیت اسمی این واحد تولیدی با نام شرکت شانه های آفتاب باقران  شناخته می‌شود، تولید سالانه ۳ هزار تن انواع عرقیات گیاهی است.

بیشتر بخوانید   مالکان اطلاعات خود را در سامانه املاک و اسکان ثبت کنند

قناعت با بازدید از این واحد غیرفعال در شهرک صنعتی، علل تعطیلی این کارخانه را از دستگاه های متولی و سرمایه گذار پروژه جویا شد.

بررسی راهکارهای برگشت کارخانه به چرخه تولید در جمع مدیران حاضر در محل از دیگر اقداماتی بود که در این بازدید صورت گرفت.

این واحد تولیدی با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی در زمینی به مساحت ۵ هزار مترمربع احداث شده است.

حضور استاندار در واحد تولید محصولات لبنی

استاندار خراسان جنوبی در ادامه بازدیدهای خود از شهرک صنعتی بیرجند، در یک واحد تولید محصولات لبنی حضور یافت.

در این بازدید ، روند فعالیت، میزان اشتغالزایی، راهکارهای توسعه شرایط موجود و افزایش میزان جذب شیر و تولید محصولات لبنی نیز مورد بررسی قرار گرفت.

در پروانه این واحد تولیدی، ظرفیت تولید سالانه ۱۲ هزار تن انواع محصولات لبنی به ثبت رسیده است.

شرکت تولید محصولات لبنی قهستان با سرمایه گذاری ۱۷۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی راه اندازی شده و برای ۱۹ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی به همراه داشته  و با زیربنای ۳ هزار و ۸۰۰ مترمربع در زمینی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع ایجاد شده است.

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها