تدوین برنامه ۵ ساله دانشگاه آزاد در جهت تربیت و گسترش فضای انقلابی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: امروز یک برنامه ۵ ساله مدون و مصوب هیئت امنای دانشگاه آزاد داریم که به دنبال تربیت و گسترش فضای انقلابی در سیر کار تعلیم و تعلم کشور است.

به گزارش “پیام خاوران“، محمد مهدی طهرانچی در دیداربا نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: در شرایط کنونی در آموزش شاگرد پروری وجود ندارد و مدرس هیچ ارتباطی با دانشجو و دانش آموز ندارد. دو سال است که ارتباط بین دانشجو و استاد به صورت افراطی در کشور قطع شده و در کشورهای منطقه هم این طوری نیست.

وی افزود: تعطیلی دانشگاه‌ها متاسفانه جریانی پشت آن وجود دارد که به دنبال تعطیل کردن محیط‌های تعلم و تربیت در کشور است افزود:  در حال حاضر آیت‌الله رئیسی یک اراده جدی به خرج دادند اما باز به بهانه امیکرونی که عوارض آن به اندازه یک سرماخوردگی بود دوباره دانشگاه‌ها را بستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: یک اراده جدی وجود دارد که ما نتوانیم در کشور فضای حقیقی تعلم و تربیت را در دست بگیریم و این برای ما درد آور است.

 طهرانچی ادامه داد: اراده دانشگاه بر این است که بعد از تعطیلات عید نوروز به جد فضای حقیقی و مدارس سما را شروع کنیم و البته مقداری حمایت‌های فرهنگی را در این زمینه لازم داریم و نباید به این راحتی محیط های آموزشی را تعطیل کرد.

وی افزود: دو سال از تعطیلی دانشگاه گذشت و دو سال دانشگاه‌ها تعطیل ماندن که نباید این طور می‌بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد هیچ مشکلی برای باز کردن خوابگاه‌ها و دانشگاه آزاد اسلامی و سلف و … ندارد و آمادگی کامل برای بازگشایی را دارد.

طهرانچی با بیان اینکه دانشگاه آزاد در گذشته تاثیراتی را در حوزه فرهنگ در اجتماع داشته که همه آن مثبت نبود و گسستگی داشت و صرفا به افزایش تحصیلکردگان اکتفا می‌کرد، گفت: امروز یک برنامه ۵ ساله مدون و مصوب هیئت امنا دارد که به دنبال تربیت قوه عاقله و گسترش فضای انقلابی در سیر کار تعلیم و تعلم در کشور است.

بیشتر بخوانید   تیم دارت بانوان شرکت گاز خراسان جنوبی نایب قهرمان کشور شد

رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه در دانشگاه آزاد اسلامی سعی شده در جریان آموزش، اصل تربیت بر محور امامت باشد اظهارداشت: جشنواره علمی و ادبی مهدویت امسال برای اولین بار در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

وی گفت: دانشگاهی که حل مسئله نکند از مردم دور خواهد شد. چنانچه دانشگاه مسئله مردم را حل نکند مردم با دانشگاه قهر خواهند کرد، چراکه نیازهای آنها در دانشگاه برطرف نمی‌شود لذا دانشگاه آزاد به این موضوع هم ورود کرده و به دنبال پوست اندازی در راستای حل مسئله است.

طهرانچی با بیان اینکه در حوزه آسیب‌های اجتماعی در خراسان جنوبی در برخی موارد وضعیت استان بسیار خوب است اما در برخی موارد آسیب‌های جدی وجود دارد گفت: رشته‌های علوم اجتماعی دانشگاه را فراخوان کردیم و از آنها خواستیم که مسئله استان را بررسی کنند، لذا دانشگاهی مدنظر است که رویکرد آن حل مسئله باشد.

هر آنچه که خارج از چارچوب علم باشد به بن بست ختم می‌شود 

آیت الله عبادی نیز در این دیدار بابیان اینکه شرایط حال حاضر کشور یک نعمت از سوی خداوند است که دولت و مجلس انقلابی، قوه قضائیه انقلابی و همراه و مردمی که همواره پای انقلاب هستند و در ۲۲ بهمن امسال هم نشان دادند، زمینه بسیار خوبی برای کار کردن است افزود: ایران امروز در منطقه حرف اول را می‌زند و در جهان هم حرف‌های زیادی برای گفتن در تمامی حوزه‌ها دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان  اینکه انسان‌ها به دلیل ماهیت کنجکاوی بعد از یاس و ناامیدی از مکاتب پوشالی غرب و شرق به دنبال یک مکتب جدید هستند لذا حوزه و دانشگاه باید با همدیگر پاسخگوی سوالات انسان‌ها باشند گفت: همه گزینه‌هایی که غربی‌ها روی میز داشتند برای ایران با شکست مواجه شده و امروز تنها بقایای تهاجم فرهنگی دشمن باقی مانده است که آنها هم باید دانشگاه و حوزه پاسخ دهند.

بیشتر بخوانید   تعرفه واردات قطعات داخلی‌سازی‌شده خودرو افزایش می‌یابد

وی افزود: دشمن یک جریان ناامیدی گسترده را در جوانان القا می‌کنند و آنها را به سمت خارج سوق می‌دهد که بخش زیادی از آن به خاطر اثرات تربیتی شبکه‌های اجتماعی است که محیط رفاقتی جوانان ما را از آن خود کرده است، در کرونا هم این محیط رفاقتی بر محیط آموزشی و زندگی دانشجویی غلبه کرده است.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه هر آنچه که خارج از چارچوب علم باشد به بن بست ختم می‌شود افزود: درست است که انسان بدون علم هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد اما علم هم زمانی می‌تواند کارامد باشد که احساس مسئولیت و تعهد پشت آن باشد وگرنه نه تنها فایده‌ای ندارد بلکه خطرساز هم خواهد بود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها