انسان مسلمان عدل و عدالت را در همه زمینه‌ها رعایت کند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی وامام جمعه بیرجند گفت: آرمان‌های اسلام مشخص است و سرلوحه آن‌ها هم عدالت است تا انسان مسلمان عدل و عدالت را در همه زمینه‌ها رعایت کند.

به گزارش “ پیام خاوران ” آیت الله سید علیرضا عبادی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه بیرجند که در مسجد جامع المهدی برگزار شدبا اشاره به اینکه نفی ظالمین اولین شرط دیانت است، اظهار داشت: کسی که به دنبال طاغوت است دین ندارد اما به گوش عده ای نمی رود و آنوقت به اسم مسلمان با نفاق مجری برنامه طاغوت هستند.

وی با تسلیت ایام شهادت حضرت موسی الکاظم(علیه السلام) و تبریک عید مبعث گفت: تقوا ملاک بقیه کار های خوب است،دین ناموس خدا است اما شرطش معرفت دین است چراکه همانگونه کدر هر جنس ارزشمندی یک شی بنجل به عنوان بدل می سازند و به انسان های نا آگاه سرشان کلاه می گذارند که دین هم از این قضیه مستثنی نیست،.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه دین به وسیله پیامبر به بندگان خدا می رسد و باید به صورت دست نخورده بعد از پیامبر به وسیله پیشوایان معصوم محافظ شود تصریح کرد: بالاترین سرمایه انسان دین انسان است، مسائل زندگی که لازم است مقدمه ای برای دین است، انسان از همه امور جدا می شود و به یوم الدین که قیامت است می رود و خداوند مالک یوم الدین است، لذا شناخت و معرف صحیح در دین یعنی همه سرمایه.

آیت الله عبادی بیان کرد: دومین اصل این است که باید این استناد به خدا بودن یک سندی داشته باشد، بنابراین مدعی نبوت باید صاحب معجزه‌ای باشد که برای عالم و عوام قاطعیت پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی وامام جمعه بیرجند اظهارکرد:سومین اصل این است که مدعی دیانت باید همه آنچه که از نیاز های انسان در جهت وصول به آن هدفی که سیر الی الله است و همه احکام و تکلیف انسان که در دین خدا آمده باید مطلع باشد و علمش فراگیر باشد، یک آدم نادان که نمی تواند رهبر یک جامعه باشد.

بیشتر بخوانید   دشمنان درصدد اختلاف افکنی بین مذاهب/ خراسان جنوبی نماد قرن ها وحدت شیعه و سنی

وی بیان کرد: اصل چهارم این قاعده این است که خود دارای مقام عصمت باشد چرا که حجت برای بقیه بندگان خدا است در هیچ جا به عمد یا به سهو خلاف دین عمل نمی کند و مقام عصمت دارد، در هر جا این چهار اصل باشد محک و حقیقت دین است و هرجا از این چهار اصل شانه خالی کند آن دین تقلبی است که دنیا پر است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی وامام جمعه بیرجند در خطبه دوم نماز جمعه بیرجند با بیان اینکه در هر امر رضای خدا ملاک عمل باشد اظهارکرد: براساس آیات قرآن کریم و احادیث معتبر همه فرق دین به معصومین سپرده شود و اصولاً انسان های خلاف کار و ظالم در دین جایگاه رسمی ندارند.

آیت الله عبادی خطیب نماز جمعه بیرجند ادامه داد: اما کسی به درست و نادرست کار ندارد و به دنبال هر ادعایی روان می شود دین ندارد، اما چرا این آیات قرآن به گوش کسی نمی رود، می بینیم که به اسم مسلمان با نفاق مجری و گاوشیرده طاغوتی است که مسلمانان را به جان هم می اندازد و زیرساخت ها را از بین می برد و ویران می کند و مردم را آواره می کند که نهایتاً هم اعلام می کنند پناهجویان ناپدید شدند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: اگر معرف در دین نباشد به اسم دین اینچنین می شود که دنیا پر از ظلم و جور است، امیدواریم فرج حضرت مهدی(عج) نزدیک شود و با ظهور ایشان قسط و عدل همه گیر شود که هدف انبیاء است.

بیشتر بخوانید   عملکرد برخی افراد هیچ ربطی به انقلاب و اسلام ندارد

انتهای پیا/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها