باند قاچاق عتیقه در خراسان جنوبی متلاشی شد

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از دستگیری اعضای باند حرفه‌ای قاچاق عتیقه در استان خبر داد و گفت: در این رابطه ۴ متهم دستگیر شده است.

به گزارش “پیام خاوران“، سردار ناصر فرشید با اعلام این حبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با دریافت خبری مبنی بر فعالیت باند حرفه‌ای قاچاق اشیاء عتیقه در خراسان جنوبی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی افزود: تحقیقات پلیس حاکی از این بود که قاچاقچیان با تشکیلاتی سازمان یافته مبادرت به قاچاق سکه و ظروف قدیمی و زیرخاکی گران قیمت می‌کنند که با رصد اطلاعاتی و تلاش شبانه روزی محل فعالیت مجرمانه آنان شناسایی شد.

وی ادامه داد: مأموران با برنامه ریزی عملیاتی و با هماهنگی مقام قضائی در عملیات ضربتی، متهمان را دستگیر که بیش از ۲۹۰ قطعه شیء تاریخی و فرهنگی از آنها کشف و ضبط شد.

فرشید با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش عتیقه‌جات کشف شده را بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال برآورد کردند گفت: در این زمینه یک دستگاه خودرو توقیف و ۴ نفر از اعضای این باند دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای سال ۸ باند سازمان‌ یافته در زمینه قاچاق کالا و جرائم اقتصادی شناسایی و تحویل مراجع قضائی شده است تصریح کرد: ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف‌ شده از ابتدای سال بیش‌ از ۵۴۰ میلیارد ریال بوده که نسبت‌ به سال گذشته ۳۵ درصد افزایش داشته است.

فرشید با اشاره به اینکه دستگیری و شناسایی سایر اعضای این باند در دستور کار قرار دارد تاکید کرد: پلیس به هیچ عنوان اجازه جولان به چنین افرادی را نخواهد داد و با آنان برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد.

وی با اشاره به موضوع سرقت در استان گفت: در بسیاری از سرقت‌ها مالک و فروشنده در محل حضور داشته و به خاطر اعتماد به فرد، سرقت رخ داده است.

بیشتر بخوانید   سرمایه‌گذاری ایدرو در طرح‌های ریسندگی و بافندگی خراسان جنوبی

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها