عبور خراسان جنوبی از قله پیک ششم کرونا/ مدارس از امروز حضوری شد

درحالی شاهد عبور استان خراسان جنوبی از قله پیک ششم کرونا ویروس هستیم که طبق اعلام آموزش و پرورش خراسان جنوبی آموزش‌ها در تمامی مقاطع و مدارس استان از امروز حضوری شده است.

به گزارش “پیام خاوران“، “در خانه بمانید” این شعاری بود که با آغاز شیوع کرونا در کشور برای مقابله با این ویروس بیان شد تا بلکه ویروس کشنده کرونا در پشت در وپنجره خانه‌ها بماند و قصد ورود به حریم زندگی را نداشته باشد اما متاسفانه عادی انگاری این امر باعث  شلوغی و افزایش تردد در معابر شهر شده است و هرچه به پایان سال نزدیک‌تر می‌شویم روزهای شلوغ‌تری را سپری می‌کنیم.

خیابان‌های بیرجند در این روزها میزبان تردد خودروهای زیادی است و حضور شهروندان در سطح شهر قابل مقایسه نیست و این درحالی است که از نیمه بهمن تاکنون آمار فوتی‌های کرونا در خراسان جنوبی رو به افزایش است و روزانه افرادی را روانه آرامستان می‌کند.

مشاهدات دو سه روز گذشته خبرنگار ما حاکی از حضور پررنگ شهروندان در لباس فروشی و کیف و کفش فروشی‌هاست.

شواهد گویایی آن است که برخی شهروندان با احساس اینکه خطر کرونا کاهش یافته، خانوادگی روانه بازار می‌شوند. غافل از اینکه این ویروس نامرئی که تعداد مبتلایانش در نیمه بهمن روزانه به یک هزار و ۳۰۰ نفر یعنی به اوج خود رسید حالا بعد از چند هفته گویا کاهش یافته است.

هرچند آمار ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های خراسان جنوبی کاهش یافته اما آمار قربانیان کرونا همچنان زیاد است آن گونه که در بهمن ماه ۵۴ نفر فوتی کرونایی تنها در ۱۲ روز ثبت شده است.

تجربه پیک‌های مختلف در طول دو سال نشان داد باید شیوه نامه‌ها را جدی گرفته و دوزهای واکسن را تزریق کنیم. اما با عبور استان از قله پیک ششم کرونا مدارس از امروز ۱۴ اسفندماه در خراسان جنوبی به صورت حضوری شده است.

بیشتر بخوانید   ثبت ۸۹ پرونده خراسان جنوبی در فهرست میراث ناملموس کشور

بر اساس آخرین بروزرسانی نقشه کرونایی کشور مورد تأیید وزارت بهداشت، شهرستان‌های با وضعیت قرمز کرونایی در خراسان جنوبی به ۶ شهرستان کاهش یافت.

بر این اساس شهرستان‌های بیرجند، بشرویه، درمیان، سربیشه، نهبندان و فردوس در وضعیت قرمز کرونایی و ۴ شهرستان خوسف، سرایان، طبس و قاین نیز در وضعیت نارنجی قرار دارند و شهرستان زیرکوه تنها شهرستان خراسان جنوبی است که وضعیت زرد دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه مدارس استان در تمام دوره‌های تحصیلی از روز شنبه به صورت حضوری پذیرای دانش آموزان خواهند بود گفت: از سرگیری مجدد آموزش‌های حضوری در تمامی مدارس شهرستان‌های استان در همه دوره‌ها از امروز شنبه ۱۴ اسفندماه انجام می‌شود.

واقعی با بیان اینکه ضرورت دارد، اجرای آموزش حضوری در مدارس با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، مورد رصد جدی قرار گیرد افزود: مدیران مدارس موظفند ضمن پایش وضعیت آموزش، از ارائه آموزش صرفاٌ غیر حضوری خودداری کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به آغاز آموزش‌های حضوری بر رعایت اصول فاصله گذاری فیزیکی، گروه بندی دانش آموزان در مدراس و کلاس‌های پرجمعیت، تأکید کرد و گفت: مدیران مدارس باید با جلوگیری از ازدحام دانش آموزان؛ استفاده از ماسک، تهویه مناسب فضا‌های آموزشی و رعایت سایر دستورالعمل‌های ابلاغی به ویژه دستورالعمل مراقبت و کنترل بیماری کرونا در مدارس نسخه ۰۷، نظارت کامل داشته و نسبت به رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی سخت گیرانه عمل کنند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و مدیریت کرونا ویروس در خراسان جنوبی نیز گفت:در ۱۳ اسفندماه ۶ مورد فوت جدید ناشی از ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی ثبت شد و تعداد جان باختگان این بیماری به یک هزار و ۳۸۴ نفر رسید.

بیشتر بخوانید   استاندار خراسان جنوبی:محدودیتهای بیشتر در موج دوم تعطیلات نوروزی اعمال می کنیم/ راه اندازی 11 نقاهتگاه در 11 شهرستان

شریف زاده افزود: تا روز گذشته ۵۷۷ هزار و ۷۴۲ نفر در استان دُز اول واکسن کرونا را دریافت کردند.

وی اظهار داشت: ۵۱۷ هزار و ۲۳۰ نفر نیز موفق به تزریق دُز دوم واکسن کرونا شدند و تعداد افرادی که سومین دُز واکسن را دریافت کرده اند، ۲۲۱ هزار و ۶۷۶ نفر است.

انتهای پیام/ ۱۰۴

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها