توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال پیامد مطلوب بهره برداری از معادن است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: بهره برداری از معادن، توسعه اقتصادی، ایجاد اشتغال و رونق تولید را در استان به دنبال دارد.

به گزارش “پیام خاوران”، علیرضا عباس زاده ظهر امروز در جلسه شورای معادن استان اظهار داشت: بر اساس تکالیف قانونی، سرمایه گذاران حوزه معدن، موظفند حساب‌های بانکی مجموعه را به منطقه محل فعالیت خود منتقل کنند چرا این اقدام برای رشد و توسعه اقتصادی استان و نیز تأمین منابع بانک‌ها در راستای پرداخت تسهیلات حائز اهمیت است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به حوزه اختیارات و وظایف شورای معادن در زمینه پیگیری موضوعات حوزه معدن استان گفت: چنانچه متأثر از فعالیت معدن در یک منطقه به بخش‌های کشاورزی، بهداشتی و یا زیرساختی خسارت وارد شود، این شورا می‌تواند جبران آن را از سرمایه گذار مطالبه کند.

عباس زاده تأکید کرد: با توجه به اینکه شورای معادن، وضعیت فعالیت معدنی را بررسی می‌کند پس در این جلسه ضمن صدور دستور بازگشت تعدادی از معادن نیمه فعال به چرخه فعالیت، برای آن دسته از مواردی که به تعهدات خود عمل نکرده بودند، برخورد قانونی لازم لحاظ شد.

وی ادامه داد: شورای معادن موظف است بر اساس قانون، ظرفیت‌های معدنی استان را احیاء کرده و در کنار آن تکالیف قانونی خود شامل اعمال قانون در این حوزه، حفظ حقوق بیت المال ،حقوق دولتی در معادن و حفظ سلامت و امنیت عمومی را انجام دهد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: اگر چه معادن مختلف از شرایط متفاوتی نیز برخوردار هستند اما معدنکار مکلف است از زمان صدور پروانه بهره برداری، ظرف ۶ ماه معدن خود را فعال کنند.

وی افزود: کمیته ناظر، شورای فنی و سازمان صنعت،معدن و تجارت در صورتی که زمان بندی اجرای عملیات معدن به درستی صورت نگیرد و یا به هر دلیلی بعد از مدتی فعالیت برای مدت زمان طولانی متوقف شد گزارش کارشناسی خود را در این زمینه اعلام می‌کنند تا با مصوبه شورای معدن استان نسبت به سلب اعتبار معدن و یا در مواردی اعطای مهلت جهت راه اندازی مجدد اقدام شود.

بیشتر بخوانید   پرداخت عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی پس از واریز حقوق بهمن‌

عباس زاده تأکید کرد: اگر شورای معادن استان تشخیص دهد که کاهلی معدن کار و متقاضی باعث تعطیلی معدن شده، ضمن سلب پروانه بهره‌برداری، معدن با طی مراحل قانونی در اختیار سرمایه گذار بعدی قرار می‌گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خواسته قانون گذار، بهره برداری از معادن شناسایی شده است گفت: بهره‌برداری از معادن، توسعه اقتصادی، ایجاد اشتغال و رونق تولید به دنبال دارد بنابراین ضمن حمایت از سرمایه گذاران باید مراقیت کنیم تا این ظرفیت معطل نماند.

وی به ظرفیت‌های معدنی برخی شهرستان‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: نهبندان بویژه در حوزه سنگ‌های گرانیتی از شهرهای دارای قابلت بالا ی معدنی و دارای شهره بین المللی است پس پیشنهادات بسیاری از طرف سرمایه گذاران در این زمینه وجود دارد و ما هم از ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی به این حوزه استقبال می‌کنیم.

عباس زاده بیان کرد: به غیر از کلینیک معدنی در نهبندان، راه‌اندازی شهرک‌های تخصصی طلا ، سرب، روی، زغالسنگ و سنگ‌های گرانیتی در دست بررسی است.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها