اتمام دوبانده سازی محور بیرجند-قاین باز هم به امسال نرسید

درحالی از پروژه دوبانده سازی محور بیرجند- قاین سال‌ها می‌گذرد و هرسال مسئولان وعده تکمیل این طرح را می‌دهند اما تکمیل این طرح به امسال هم نرسید و در صورت تامین اعتبار سال آینده تکمیل خواهد شد.

به گزارش “پیام خاوران”، همه آن را به جاده مرگ می‌شناسند چرا که سالیان سال است که قربانی می‌گیرد و همین ابتدای سال بود که در حادثه‌ی دلخراش یکی از اهالی رسانه را به کام مرگ کشاند. او خبرنگاری بود که خود بارها و بارها از وضعیت اسفاک این محور گزارش منتشر کرده بود که در نهایت خود قربانی این جاده شد.

آری جاده بیرجند-قاین محوری ۱۰۰ کیلومتری است که بیش از چهار دهه عمر دارد و چهار دهه است که از زمان ساخت و ساز آن سپری می‌شود. این جاده جزو ۱۰ کریدور اصلی کشور است که چابهار را به شمال شرق کشور متصل می‌کند.

از سال ۸۹ عملیات دوبانده‌سازی این جاده آغاز شده و با وجود اینکه ۱۱ سال از آغاز آن می‌گذرد اما هنوز به پایان نرسیده و همچنان قربانی می‌گیرد.

در سال‌های اخیر با دوبانده شدن برخی از مسیرها آمار مرگ ومیر کاهش داشته اما هراز گاهی خبرهای دلخراش تلفات به گوش می‌رسد مسئولان هم معتقدند تردد خودروهای سنگین در محور بیرجند-قاین نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۲ درصد افزایش یافته است.

مسئولان تاکنون چندین دفعه وعده اتمام پروژه را داده اما هنوز عملیاتی نشده است. امسال برای این محور ۶۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد و قرار بود تا پایان سال به اتمام برسد که گویا هنوز ۸۲ کیلومتر انجام شده و ۱۸ کیلومتر باقیمانده است که اتمام آن به امسال نمی‌رسد.

مسئولان بار دیگر وعده سال آینده را می‌دهند و می‌گویند در صورت تامین اعتبار  سال آینده پروژه تکمیل می‌شود.

مدیرکل راه وشهرسازی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت:  سال ۱۴۰۰ به این پروژه ۶۰۰ میلیارد ریال تخصیص یافته و براساس برنامه ریزی‌های صورت پذیرفته است ادامه داد: در صورت تامین به موقع اعتبار مورد نیاز در سال ۱۴۰۱ این طرح تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.

بیشتر بخوانید   ژورنالیسم تلفن همراه نیاز جدی روابط عمومی‌ها است

وحید داعی، افزایش هزینه‌های ناشی از نرخ تورم و تاخیر در ابلاغ و تخصیص اعتبارات را از مشکلات این طرح دانست و افزود: از محور ۱۰۰ کیلومتری بیرجند-قاین تاکنون ۸۲ کیلومتر از باند دوم زیر بار ترافیک رفته است و۱۸ کیلومتر در دست اجرا است.

حال باید دید این وعده چه وقت محقق خواهد شد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/۱۰۴

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها