بیش از ۴۱ هزار بلیت نوروزی در خراسان جنوبی پیش فروش شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از پیش فروش ۴۱ هزار و ۵۴۱ بلیت نوروزی تاکنون خبر داد و گفت: از ابتدای امسال شاهد افزایش ۴۶ درصدی مسافرت‌ها بوده‌ایم.

به گزارش “پیام خاوران”، اسداله جلال زاده ظهر امروز در ستاد سفر خراسان جنوبی که با حضور استاندار خراسان جنوبی برگزار شد اظهار داشت: در ۱۱ ماهه امسال ۱۴۸ هزار سفر در استان انجام شد که در این سفرها یک میلیون و ۱۸۱ مسافر جابه جا شدند.

وی از افزایش ۴۶ درصد سفرها از ابتدای امسال خبر داد و گفت: ۴۵ موسسه و شرکت حمل و نقل مسافربری با ۶۸۹ اتوبوس و یک هزار و ۴۰۳ راننده در استان داریم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: تاکنون در طرح پیش فروش بلیت نوروزی ۴۱ هزار و ۵۴۱ بلیت به فروش رفته و پیش بینی می‌شود سفرهای نوروزی از فردا آغاز و اوج بازگشت از ۱۱ تا ۱۳ فروردین ماه خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی نیز از راه‌اندازی ۵۰ بازارچه عرضه صنایع دستی با ۳۰۰ غرفه نوروزی خبر داد و گفت: از اواخر بهمن امسال برنامه‌ریزی برای تشکیل ستاد خدمات سفر خراسان‌ جنوبی انجام و کمیته‌های ۱۰ ‌گانه تشکیل شد، همچنین در تمامی شهرستان‌ها ستاد خدمات سفر تشکیل‌ شده است.

حسن رمضانی افزود: ۴۷ پایگاه انتظامی، ۳۴ پایگاه امداد و نجات در سطح جاده‌ها، ۴۰ پایگاه اورژانس، ۱۷ پایگاه امداد خودرو، ۱۲ قاضی کشیک، ۱۱ شورای حل اختلاف، ۱۵ داروخانه شبانه‌روزی و ۴۴ شرکت ارائه خدمات بیمه‌ای از جمله اقدامات برنامه‌ریزی‌ شده توسط دستگاه‌های متولی خدمات سفر در راستای ارائه خدمت به مسافران نوروزی در خراسان جنوبی است.

وی گفت: در مجموع ظرفیت اسکان روزانه ۱۲۹ هزار و ۸۳۹ نفر در این استان وجود دارد و ۲۴۵ اتاق هتل با ۵۷۴ تخت، ۲۳۴ اتاق مهمان‌پذیر با ۵۷۴ تخت، یک هزار و ۵۰۰ نفر روز اقامتگاه‌های بوم‌گردی، ۱۰۳ هزار و ۱۶۵ ظرفیت کمپ‌های موقت توسط شهرداری‌ها، ۱۰ هزار و ۵۹۰ نفر ظرفیت اقامت در مدارس از ظرفیت‌های اسکان خراسان جنوبی برای استقبال از مسافران نوروزی است.

بیشتر بخوانید   بازار داغ شهریه‌های نامتعارف در باشگاه‌های ورزشی

در این جلسه به وجود ۳۳ مورد راهدارخانه، ۳۷ پایگاه اطلاع رسانی به مسافران، شصت جایگاه دائمی سوخت و ۶ جایگاه سیار سوخت، ۸۴ مسجد، ۷۷ ناظر صمت، تعزیرات و علوم پزشکی، ۱۸ موزه فعال، بیش از ۱۰۰ بنای تاریخی و راه اندازی ۵۰ بازارچه صنایع دستی با سیصد غرفه در مبادی ورودی شهرها و جاذبه های تاریخی شهرها به عنوان امکانات و خدمات سفرهای نوروزی اشاره شد.

استاندار خراسان ‌جنوبی نیز در این جلسه گفت: مسئولان دستگاه‌های اجرایی در ایام نوروز سفر نروند و در استان بمانند در صورت عدم حضور، موضوع را به دبیر ستاد خدمات سفر اعلام کنند.

جواد قناعت بیان کرد: در سال جاری محدودیت‌ها کرونا برداشته شده و مردم می‌توانند بدون محدودیت به سفرهای نوروزی بروند، البته سفرهای نوروزی براساس مصوبه ستاد ملی کرونا با شرط زدن دو دز واکسن کرونا انجام می‌شود.

وی گفت: امسال حجم زیادی از ورود مسافرین نوروزی را به استان خواهیم داشت و خراسان جنوبی در مسیر تردد زائرین استان‌‌های مرکزی و جنوبی کشور به مشهد مقدس و حرم مطهر امام رضا( ع) قرار گرفته پس باید به این زائرین و مسافران توسط دستگاه‌های خدمات‎رسان خدمات مطلوبی ارائه شود.

انتهای پیام/ ۱۰۴

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها