لزوم بازگشت منابع حاصل از فروش اموال مازاد به صورت کامل به خراسان جنوبی

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خراسان جنوبی با بیان اینکه اخذ مالیات از فعالیت‌های سوداگرانه در این سال‌ها مغفول مانده است گفت: منابع حاصل از فروش اموال مازاد به صورت کامل باید به خراسان جنوبی بازگردد.

به گزارش “پیام خاوران“، مرتضی ذاکریان صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اخذ مالیات از فعالیت‌های سودگرانه در این سالها مغفول مانده است اظهار داشت: این فعالیت‌های مخل اقتصاد سالم است و اگر مفسدی در این زمینه شکل گیرد  به هیچ طریقی سهم خود را در توسعه و اعتلای اقتصادی کشور انجام نمی‌دهد.

وی ادامه داد: امید است فعالیت‌های سودگرانه از طریق اطلاعات سیستم‌های مالی، بانکی و ثبتی و مشارکت‌های مردمی شناسایی شود تا از این طریق چتر مالیاتی گسترده‌تر شود و وصول درآمدها از بخش حقوق بگیر و دولتی به قسمت‌های پنهان اقتصاد سوق یابد.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خراسان جنوبی، راهبرد وزارت اقتصاد و دارایی را در تحقق شعار سال کنترل، کاش تورم، سهولت و بهبود فضای کسب و کار و همچنین کاهش فشار بر تولیدکننده و کارآفریانان دانست.

وی با اشاره به مولدسازی دارایی‌های دولت و افزایش اختیار در این زمینه اظهار داشت: مولدسازی گاهی می‌تواند موجب حواشی شود که در حال حاضر شاید این مال به عنوان مازاد شناسایی شود اما باید این برنامه ریزی و نگاه توسعه‌ای را برای چندسال آینده داشته باشیم و به قیمتی این دارایی را نفروشیم که چندسال بعد این دارایی را مجبور شویم با قیمتی جایگزین کنیم ضمن اینکه پیگیری شود منابع حاصل از فروش اموال مازاد به صورت کامل به استان بازگردد و در راستای توسعه استان هزینه شود و صرف هزینه‌های روزمره نشود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی نیز در این دیدار بیان کرد: امروز که دولت انقلابی روی کار آمده باید امور به نیروی انسانی که حافظ حقوق جامعه و امانت مردم،کاردان و کارشناس و عالم به انجام برنامه‌ها باشد سپرده شود.

بیشتر بخوانید   نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر استان خراسان جنوبی برگزار می‌شود

آیت الله عبادی افزود: از روز اولی که انقلاب شده دشمن کینه توز یک روز بی توطئه نبوده و با جنگ تحمیلی، کودتا، فتنه و آشوب تلاش کردند تا فرصت‌های ما را بسوزنند و ما را ناکارآمد کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اقتصاد را مقدمه لازم برای رشد فرهنگی می‌بینیم اظهار داشت: این در حالی است که غرب  اقتصاد را هدف می‌بینند یعنی کسانی که کار اقتصادی هدفمند در مکتب دین دارند در واقع کار فرهنگی انجام می‌دهند.

عبادی با بیان اینکه اقتصاد هدف نیست اما مقدمه‌ای برای رسیدن به مقاصد الهی تا رسیدن به سیرالی الله است گفت: جمهوری اسلامی ایران کشوری غنی است و مشکلات علل و عوامل درونی و بیرونی دارد،

 انتهای پیام/۱۰۴

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها