۹۷ تن گوشت تنظیم بازار در خراسان جنوبی توزیع می‌شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: ۲۷ تن گوشت گوسفندی منجمد و ۷۰ تن گوشت گوساله منجمد با هدف تعادل رسیدن قیمت گوشت قرمز در این استان توزیع می‌شود.

به گزارش “پیام خاوران“، مهدی جعفری در اولین نشست کارگروه تنظیم بازار استان در سال ۱۴۰۱ که به ریاست سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی برگزار شد، افزود: درخصوص تامین گوشت مورد نیاز هم‌استانی‌ها ۲۷ تن گوشت گوسفندی منجمد به استان اختصاص یافت که پس از تعیین مباشرین در چند روز آینده توزیع می‌شود.

وی با اشاره به جذب ۱۸۰ تن گوشت گوساله تنظیم بازار گفت: از این میزان ۴۰ تن دی، بهمن و اسفند هر کدام ۷۰ تن توزیع شده و ۷۰ تن گوشت گوساله منجمد نیز در قالب طرح ضیافت توزیع می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: در زمینه سایر اقلام اساسی مانند جمله شکر از اسفند سال گذشته تاکنون حدود سه هزار تن در استان توزیع شده و اکنون نیز ۷۵۰ تن شکر مصرف خانوار و ۴۰۰ تن برای صنف و صنعت در حال توزیع است.

وی گفت: در تعطیلات نوروزی خروج مرغ و تخم مرغ به خارج استان ممنوع شد تا شهروندان و هم‌استانی‌ها با کمبود مواجه نشوند اما اکنون ارسال تخم مرغ به سایر استان‌ها بلامانع است.

جعفری عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تا امروز ۳۸ هزار و ۹۹۳ تن گوشت قرمز جذب شده که در دو مرحله ۱۷ هزار و ۲۸۷ تن و ۱۰ هزار و ۳۱۸ تن تاکنون توزیع شده است.

وی یادآور شد: از دی ۱۴۰۰ تاکنون هزار و ۳۹۴ تن مرغ منجمد تنظیم بازار جذب شد که ۱۰۰ تن دی، ۴۰ تن بهمن، ۴۴۰ تن اسفند و ۴۴۰ تن فروردین در استان توزیع شده همچنین ۳۷۴ تن مرغ طرح ضیافت ماه رمضان در حال توزیع است.

بیشتر بخوانید   «جشنواره باران» بانک کشاورزی با جوایز ارزنده برگزار می شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در این مدت سه هزار و ۱۱۱ تن شکر جذب شد که ۱۷۵ تن بهمن ماه برای مصرف خانوار، ۱۵۰ تن برای مصرف صنف و صنعت و ۸۶ تن برای زنبورداران توزیع شده است.

وی ادامه داد: همچنین اسفند ماه ۷۵۰ تن شکر برای مصرف خانوار و اسفند و فروردین هزار تن برای مصرف صنف و صنعت توزیع شده است.

جعفری گفت: از طرفی فروردین امسال شکر خانوار اضافه بر سهمیه اسفند ۵۰۰ تن بوده که ۲۵۰ تن توزیع شده همچنین شکر سهمیه صنف و صنعت فروردین ۴۰۰ تن بوده که در حال توزیع است.

وی بیان کرد: از مهر سال گذشته تاکنون چهار هزار و ۶۷۰ تن سهمیه برنج به استان اختصاص یافت که تمامی این سهمیه طی ماه‌های گذشته در بازار عرضه شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: از مجموع این سهمیه، اسفند ماه ۶۰۰ تن برنج پاکستانی، همین میزان هندی و ۴۰۰ تن تایلندی در استان توزیع شد و فروردین نیز ۳۰۰ تن برنج هندی و همین میزان تایلندی در قالب طرح ضیافت در حال توزیع است.

وی بیان کرد: از مهر سال ۱۴۰۰ تاکنون ۱۴ هزار و ۱۳ تن تخم مرغ در استان تولید شد که ماهانه به میزان ۹۰۰ تن مصرف نیاز استان بوده و مازاد با مجوز دامپزشکی استان به استان‌های همجوار ارسال می‌شود.

جعفری افزود: در ۶ ماه گذشته سه هزار و ۳۲۴ تن روغن در سطح استان توزیع شد که از این میزان ۶۵۵ تن مهر، ۵۷۱ تن آبان، ۵۸۸ تن آذر، ۶۱۰ تن دی، ۴۰۰ تن بهمن و ۵۴۰ تن اسفند توزیع شده است.

بیشتر بخوانید   عرضه مستقیم میوه تنظیم بازار شب عید از 27 اسفند ماه در خراسان جنوبی

وی گفت: ۷۴۶ تن روغن خوراکی برای استان جذب شده است که بعد از تعیین مباشر به‌زودی در سطح استان توزیع می‌شود.

افزایش قیمت نان در کمیته تخصصی بررسی می شود

حسین موهبتی نیز اظهار کرد: هدف ما از تنظیم بازار، تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم و بعد از آن نظارت بر آن است تا کالاها با قیمت تعیین شده به دست مصرف کننده برسد لذا انتظار میرود مردم در طول ماه مبارک رمضان تخلفات را به مراجع ذی ربط اطلاع دهند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: فرمانداری ها باید، کمبود هر گونه کالاهای اساسی در سطح شهرستان ها را به سازمان جهاد کشاورزی اعلام کنند تا نسبت به مرتفع نمودن آن اقلام اقدامات لازم صورت پذیرد.

به گفته وی؛ جهاد کشاورزی، وظیفه قیمت گذاری کالاهای اساسی و توزیع آنها را به عهده دارد.

معاون استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: از فرمانداری ها و دستگاه های نظارتی انتظار می رود به کمک همیاران در سطح شهرستان‌ها قیمت ها را رصد نموده و موارد تخلف را گزارش دهند.

موهبتی با بیان این که تنظیم بازار به معنای توزیع کالا های اساسی و نظارت دقیق بر روند توزیع است، ادامه داد: در جلسات کارگروه تنظیم بازار باید درخصوص کالاهای اساسی که دولت برای آن یارانه می دهد تصمیم گیری شود تا توزیع آن به درستی صورت پذیرد.

وی از مطالبه نانوایان درخصوص افزایش قیمت نان گفت و متذکر شد: این درخواست، ابتدا باید در کمیته تخصصی و کارگروه آرد و نان استان بررسی شده و سپس با اخذ نظر استاندار و سایر مسئولین ذی ربط، در کوتاه ترین زمان ممکن در خصوص آن اطلاع رسانی خواهد شد.

بیشتر بخوانید   صنوف فرهنگی، هنری خراسان جنوبی مشمول بیمه بیکاری می شوند

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به تولید تخم مرغ بیش از نیاز در استان، گفت: در هر صورت ابتدا باید نیاز استان تأمین شده و مابقی به سایر نقاط کشور ارسال شود چرا که صادرات کالاهای یارانه ای به خارج از کشور ممنوع است.

موهبتی به سهمیه شکر تخصیصی به استان اشاره و تصریح کرد: ۷۵۰ تن شکر مصرف خانوار و ۴۰۰ تن جهت استفاده در واحدهای صنفی و صنعتی به استان تخصیص یافته که ظرف چند روز آینده توزیع خواهد شد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی افزود: بر اساس گزارش های ارسالی از فرمانداری ها، استان امسال در بحث تأمین و توزیع اقلام تنظیم بازار کمترین مشکل را داشت لذا با تشکر از اعضای کارگروه، از زحمات شبانه روزی جهاد کشاورزی در این زمینه نیز تقدیر می شود.

وی در پایان به موضوع درخواست خروج دام توسط دامداران اشاره کرد و گفت: هر کس می خواهد دام خود را از استان خارج کند باید همچون گذشته ۲۰ درصد آن را به کشتارگاه تحویل دهد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها