صادارت ۱۲ میلیون دلاری تعاونی‌های خراسان‌جنوبی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی از تشکیل ۳۹ تعاونی در سال گذشته در سطح استان خبر داد و گفت: این تعاونی‌ها دارای ۹۶۴ عضو بوده و برای ۶۴۸ نفر شغل ایجاد کرده‌اند.

به گزارش “پیام خاوران“، غلامرضا اشرفی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خراسان‌جنوبی دارای ۹۹۵ تعاونی فعال و در دست اجرا است.

وی تصریح کرد: فعالیت تعاونی‌های استان در بخش تولیدی به تعداد ۶۰۷ مورد، خدمات به تعداد ۲۷۴ مورد و توزیعی به تعداد ۱۱۴ تعاونی هستند.

ایجاد ۹۸۸۲ فرصت شغلی توسط تعاونی‌های استان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه سرمایه فعلی این تعاونی‌ها در استان ۴۹۳ میلیارد و ۱۱۵ میلیون و ۳۷۰ هزار ریال است، یادآور شد: همچنین میزان اشتغالزایی این تعاونی‌ها ایجاد ۹ هزار و ۸۸۲ فرصت شغلی در سطح استان است.

اشرفی از تشکیل ۳۹ تعاونی طی سال گذشته در سطح استان خبر داد و گفت: این تعاونی‌ها دارای ۹۶۴ عضو بوده و برای ۶۴۸ نفر شغل ایجاد کرده‌اند.

وی به اهم عملکرد مدیریت تعاون استان طی سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و افزود: ایجاد فرصت شغلی در تعاونی‌های تولیدی، خدماتی و توزیعی، تشکیل تعاونی‌های متعارف تولیدی، خدماتی و توزیعی، صدور یا تمدید موافقت‌نامه تعاونی‌های توسعه و عمران شهرستانی، تشکیل اتحادیه‌های تخصصی شهرستانی، توسعه شرکت‌های تعاونی محور، صادرات تعاونی‌ها و اتحادیه‌ها، نظارت قانونی بر تعاونی‌های تولیدی، توزیعی و خدماتی از جمله این اقدامات بوده است.

صادرات ۱۲ میلیون دلاری کالا توسط تعاونی‌ها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی اضافه کرد: در حوزه ایجاد فرصت شغلی توسط تعاونی‌ها در استان علی‌رغم اینکه برنامه سالانه آن‌ها ایجاد ۳۳۶ فرصت شغلی بوده اما عملکرد سالانه این تعاونی‌ها ایجاد فرصت شغلی برای ۶۴۸ نفر بوده که نشان از تحقق ۱۹۳ درصدی تعهد تعاونی‌ها در این حوزه بوده است.

بیشتر بخوانید   سخت‌گیری بیش از حد به روند صادرات ضربه می‌زند

اشرفی با اشاره به اینکه تعهد سالانه تعاونی‌ها در تشکیل تعاونی‌های متعارف تولیدی، خدماتی و توزیعی در استان ۲۴ تعاونی بوده در حالی که در حوزه اجرا به ایجاد ۳۹ تعاونی منجر شده، افزود: در این راستا نیز ۱۵۸ درصد تحقق عملکرد وجود دارد.

وی با بیان اینکه میزان صادرات تعاونی‌ها و اتحادیه‌های استان طی سال گذشته ۱۲ میلیون و ۸۵۵ هزار دلار بوده است، یادآور شد: این میزان نسبت به برنامه سالانه ۱۳۸ درصد محقق شده است.

فعالیت ۱۰۰ تعاونی بانوان در استان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی از فعالیت ۱۶ اتحادیه شرکت‌های تعاونی در استان خبر داد و اضافه کرد: میزان سرمایه این اتحادیه‌ها در مجموع ۱۹ میلیارد و ۶۴۳ میلیون و ۴۴۹ هزار ریال و میزان اشتغالزایی آن‌ها ایجاد ۴۴ فرصت شغلی بوده است.

اشرفی به تعاونی بانوان در استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر در مجموع تعداد تعاونی‌های فعال بانوان در استان ۱۰۰ مورد بوده که دارای یک‌ هزار و ۱۰۳ عضو شامل ۱۵۲ عضو مرد و ۹۵۱ عضو زن هستند.

وی با اشاره به اینکه میزان سرمایه این تعاونی‌ها در مجموع ۵ میلیارد و ۹۴۵ میلیون و ۸۵۰ هزار ریال است، خاطرنشان کرد: این تعاونی‌ها در استان موفق شدند برای یک‌ هزار و ۳۸۷ نفر فرصت شغلی ایجاد کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها