طنین نوای الغوث الغوث کویرنشینان زیر آسمان شهر/ زمزمه‌های بندگی با ندای العفو و قرآن بر سر نهادن + تصاویر

مردم متدین خراسان جنوبی در نخستین شب از لیالی قدر با چشمانی اشکبار و دل‌هایی آکنده از مهر الهی با نوای الغوث الغوث آینه دل را به بخشندگی و مهربانی پروردگار خویش صفا بخشیدند.

به گزارش “پیام خاوران“، رمضان سیّد ماه‌های سال است و شب‌های قدر، سیّد اوقات رمضان، اینک قافله رمضان به منزلگاه شب‌های‌ قدر رسیده است شب‌هایی که هدیه خدای رحمان‌ به امت پیامبر رحمت(ص) است.

به فرموده امام صادق(ع) شب قدر، قلب رمضان به شمار می‌آید و بهترین شب سال، شب قدر است که خداوند در قرآن کریم آن را شبی پربرکت دانسته و ارزش آن را برتر از هزار ماه بیان کرده است.

چراکه شب قدر همان شبی است که تقدیر انسان در این شب رقم می‌خورد و تعیین تقدیر و سرنوشت انسان از سوی خداوند بسیار قابل توجه است، شبی که فضیلت آن ارزشمندتر و بیشتر از هزاران شب و شب مغفرت و رحمت الهی است.

در این روزها که سایه ویروس کرونا در همه جا گسترده شده مردمی که لبریز از عشق به اهل بیت بودند خود را با مساجد و حسینیه ها رساندند و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به راز و نیاز با معبود پرداختند.

همزمان با نخستین شب از شب‌های قدر، ندای «الهی العفو» و «الغوث الغوث» عده‌ای از مردم در مساجد خراسان جنوبی طنین‌انداز شد و مراسم احیا در برخی از مصلی‌ها و مساجد با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد.

انتهای پیام/ ۱۰۵

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   تامین مسکن ارزان قیمت برای متقاضیان فاقد مسکن در نهبندان

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها