مراسم گرامیداشت سالروز شکست حمله مفتضحانه آمریکا در طبس در بیرجند برگزار شد

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه شکست مفتضحانه آمریکا در طبس دست خداوند را به همراه داشت گفت: پنجم اردیبهشت یوم الله است چون خداوند در شرایطی که کسی فکرش را نمی‌کرد وارد عمل شد..

به گزارش “پیام خاوران“، حجت الاسلام پناهی مقدم صبح امروز در مراسم گرامیداشت پنجم اردیبهشت سالروز شکست حمله مفتضحانه آمریکا در طبس که در حسینیه جماران برگزار شد اظهار داشت: استکبار با وجود انجام جنایات بسیار در سطح دنیا امروز در کار خود مانده‌اند و فقط بزرگنمایی می‌کنند.

وی افزود: روزها و شب‌ها آیات و نشانه‌های خداوند هستند امادر برخی از زمان‌ها خداوند قدرت خود را به صورت فوق العاده برای بیداری و هشدار به مردم‌ یا تفسیر برخی از آیاتش به ما نشان می‌دهد.

مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه شکست مفتضحانه آمریکا در طبس دست خداوند را به همراه داشت گفت: پنجم اردیبهشت یوم الله است چون خداوند متعال در شرایطی که کسی فکرش را نمی‌کرد، وارد عمل شد.

پناهی مقدم با بیان اینکه کشوری که خود را با غرور قدرتمند می‌داند سفارت آن تسخیر و نیروهایش گروگان گرفته شد و آبرویی برایشان نماند  ادامه داد: یکی از مسئولان کاخ سفید در کتابی نوشت “بعد از این وقایع جلساتی تشکیل شد و به این نتیجه رسیدیم که کار جهانی انجام دهیم” پس این اقدام با نیروهای داخلی آنها در ایران همچون بنی صدر که در سازمان سیا کد داشت، طرح و برنامه‌ریزی شد.

وی با اشاره به اینکه برای عملیاتی که آمریکا در ۵ اردیبهشت سال ۵۹ برنامه ریزی کرده بود ۱۳۰ کماندوی ورزیده با پیشرفته‌ترین سلاح‌ها حضور داشتند تا کشور ما را از بین ببرند گفت: با همکاری بنی صدر سه محل برای فرود مشخص شد که صحرای طبس، گرمسار و ورزشگاه امجدیه تهران از جمله آنها بود و قرار شد پس از عملیات و آزادسازی گروگان‌ها به یک ناو در خلیج فارس ملحق شوند.

بیشتر بخوانید   رویکرد جدید نظام آماری کشور به سمت نوین سازی نظام آماری است

مدرس حوزه و دانشگاه گفت: حدود ۵۰ روز قبل از عملیات و ورود به طبس، اسفند ۵۸ صحرایی را در مصر انتخاب و ۱۳۰ هزار ساعت تمرین کردند و ژنرال جیمز وات می‌گوید “این عملیات سرآمدی دوباره آمریکا بر دنیاست و یک عملیات ساده نیست” بنابراین هیچ راداری این عملیات را ثبت نکرد و همه توپخانه‌ها به بهانه احتمال عملیات در غرب کشور با کمک رئیس جمهور خائن (بنی صدر) جمع شد.

وی ادامه داد: برخی‌ افراد در داخل می‌گویند اگر آمریکا بخواهد در لحظه‌، ایران را نابود می‌کند پس چه شد و چرا خودشان در طبس نابود شدند.

پناهی‌مقدم با بیان اینکه متاسفانه برخی آیات قرآن را باور ندارند، در حالی که  خداوند متعال به طور ویژه به بندگانش قدرتی را نشان می‌دهد تا آیات را باور کند و در قرآن کریم دوبار تعبیر «ایام الله» به معنی روزهای خداوند داریم و این اصطلاح در دو جای قرآن کریم، یعنی در آیات ۵ سوره ابراهیم، و ۱۴ سوره جاثیه مورد استفاده قرار گرفته است.

مدرس حوزه و دانشگاه افزود: پنجم اردیبهشت و سالروز شکست مفتضحانه امریکا در صحرای طبس یکی از ایام الله و مصداق وعده قرآن برای نصرت مومنین است و تاریخ ما سرشار از این روزها است اما در معرفی آن کم کاری کردیم.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی نیز در این مراسم با بیان اینکه باید به موضوع شکست مفتضحانه آمریکا در حادثه صحرای طبس در سطح بین‌الملل پرداخته شود اظهار داشت: به مسئله حادثه صحرای طبس کم توجه شده و باید در ابعاد و زوایای مختلف در سطح مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه و جامعه به این موضوع مهم پرداخته شود.

بیشتر بخوانید   اتاق بازرگانی سمبل و سیمای فعالان اقتصادی

سرهنگ فلاحی افزود: در حادثه صحرای طبس، شن‌ها مأمور خدا بودند تا این شکست بزرگ آمریکا را به گوش جهانیان برسانند.

فلاحی با بیان اینکه مراسم گرامیداشت این حادثه بزرگ بعد از دوسال وقفه فردا در صحرای طبس برگزار می‌شود گفت: سخنران این مراسم  استاندار خراسان جنوبی است و این مراسم به صورت پخش زنده از شبکه‌های سراسری نیز به روی آنتن می‌رود.

انتهای پیام/۱۰۴

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها