تشکل‌های مردمی به صورت تخصصی در حوزه آسیب‌های اجتماعی ورود کنند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی باید تشکل‌های مردمی را تقویت کرد که به‌صورت تخصصی در حوزه‌های خاص ورود کنند.

به گزارش پیام خاوران، سید محمدرضا طالبی در نشست شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های مردم‌نهاد خراسان جنوبی اظهار داشت: ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در کاهش آسیب‌های اجتماعی به‌کار گرفته شود زیرا سمن‌ها در شبکه‌سازی تخصصی اجتماعی مثمرثمر هستند.

وی با بیان اینکه استفاده از توان مردم برای حل مسائل و مشکلات نتیجه بهتری خواهد داشت تا اینکه ادارات با نیروی انسانی و امکانات محدود بخواهند در این زمینه کار کنند، تصریح کرد: آسیب‌های فراوانی را در حوزه‌های مختلف مشاهده می‌کنیم که به دلایل مختلفی به وجود آمده و برخی از آنها ریشه‌دار است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: با توجه به ضریب بالای بیکاری که داریم از ظرفیت سمن‌ها باید در حوزه اشتغالزایی هم بهره برد و اگر اعتباراتی در این حوزه است در راستای ایجاد اشتغال به سمن‌های تخصصی واگذار شود.

وی با بیان اینکه ۴۲۴ سازمان مردم‌نهاد در خراسان جنوبی فعال هستند، افزود: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی باید تشکل‌های مردمی را تقویت کرد که به‌صورت تخصصی در حوزه‌های خاص ورود کنند.

طالبی با بیان اینکه حمایت از تشکل‌ها در استان مهم است زیرا باید از ظرفیت‌های مردمی در امور مختلف به نحو احسن استفاده شود، یادآور شد: تشکل‌های مردمی اگر در حوزه‌های مختلف پای کار باشند بخش مهمی از آسیب‌ها رفع خواهد شد و استان به نوعی در راستای رفع چالش‌ها پیشرفت‌های قابل توجهی خواهد داشت.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   ۴۱ هزار بسته بهداشتی و معیشتی در خراسان جنوبی توزیع می‌شود

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها