۷.۷ میلیارد تومان صرف بهسازی ۵ روستای هدف گردشگری استان خراسان جنوبی شد

مدیرکل  بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خراسان جنوبی گفت: تاکنون در ۵ روستای خراسان جنوبی بهسازی بافت با ارزش و هدف گردشگری با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد و ۷۷۳ میلیون تومان انجام شده است.

به گزارش پیام خاوران، مصطفی تنها صبح در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی اظهار داشت: در ۵ روستای فورگ، خور، نایبند، چنشت و کریمو، بهسازی بافت با ارزش و هدف گردشگری با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد و ۷۷۳ میلیون تومان انجام شده است.

وی گفت: در سال  گذشته نیز ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای ادامه بهسازی بافت با ارزش روستاهای چنشت و نایبند در نظر گرفته شده که در حال اجرا  است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد:  بحث تبدیل خراسان جنوبی به پایگاه بافت‌های با ارزش روستایی کشور، مطرح شد و شکل جدیدی به خود گرفت.

وی اظهار داشت: خراسان جنوبی در بردارنده روستاهایی است که هر کدام گنجینه‌ای از ارزش‌های دینی، فرهنگی، تاریخی، معماری و اجتماعی را در خود جای داده که مجموعه این ارزش‌ها در کنار هم سبب شکل گیری بافت‌های ویژه و با ارزش شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی افزود: این ارزشمندی می‌تواند کل مجموعه بافت قدیم روستا را در بر گرفته و یا قسمت خاصی از آن را شامل شود.

تنها بیان کرد: چند وقتی است که طرح تبدیل استان خراسان جنوبی به پایگاه بافت‌های باارزش روستایی کشور، در مجموعه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در حال بررسی و پیگیری است.

وی عنوان کرد: این مهم شکل تازه‌ای به خود گرفت و مقرر شد این موضوع با همکاری این دو سازمان، به ویژه با استفاده از توانایی و همکاری نهادهای روستا و دفتر امور روستایی استانداری وارد مرحله اجرایی شد.

بیشتر بخوانید   امید مردم به خانه‌دار شدن با اقدام ملی مسکن

انتهای پیام/۱۰۱

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها