تعطیلی ۷۰ درصدی صنایع در خراسان جنوبی

دبیر کارگروه اقتصاد و معیشت مجمع مطالبه گران خراسان جنوبی گفت: اقتصاد خراسان جنوبی راهی برای توسعه پیدا نکرده و در حال حاضر با تعطیلی ۷۰ درصدی صنایع روبرو هستیم که این مهم زنگ خطر است.

به گزارش “پیام خاوران“، مهدیه ضیائیان در اولین جلسه کارگروه اقتصاد و معیشت مجمع مطالبه گران استان که با حضور سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان جنوبی برگزار شد، دو نرخی بودن در اقتصاد را باعث افزایش رانت خواری دانست و اظهار داشت: شفاف سازی طرح مردمی کردن یارانه ها از رسالات پیش رو مجمع است و باید آثار مثبت طرح برای مردم بازگو شود.

دبیر کارگروه اقتصاد و معیشت مجمع مطالبه گران استان با بیان اینکه اقتصاد استان راهی برای توسعه پیدا نکرده است، گفت: در حال حاضر با تعطیلی ۷۰ درصدی صنایع روبه رو هستیم و این زنگ خطر است.

وی به هزینه های بالای صدا و سیما و شهرداری برای تبلیغ اشاره کرد و افزود: با توجه به این مشکلات واحدهای صنعتی نمی توانند محصولات خود را معرفی کنند.

در ادامه یکی از اعضای مجمع به اقتصاد بدون ربا اشاه کرد و گفت: اقتصادی پویا است که در آن ربا و بهره بانکی وجود نداشته باشد.

«ایمان ایوبی» با بیان اینکه بانک ها منشأ فساد هستند و حذف یارانه بدن کنترل نقدینگی باعث بروز مشکل می شود به افزایش قیمت کالاها از ابتدای امسال اشاره کرد و ادامه داد: با افزایش قیمت دیگر کالاها، این میزان یارانه جوابگوی خانواده نیست.

«سید رضا حسینی» معاون حمایت کمیته امداد خراسان جنوبی و یکی از اعضای کارگروه خواستار پاسخگویی استاندار، معاونان و مدیران به سوال ایجاد شده در اذهان مردم درخصوص طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها شد و افزود: باید مسئولان برای تبیین طرح و شفاف سازی آن با مردم صحبت کنند و از طرفی، مطالبه گری نیز باید در چارچوب قانون باشد.

بیشتر بخوانید   50 ایستگاه دیجیتال تا هفته دولت در خراسان جنوبی راه اندازی می شود/ افتتاح یکصدمین فرستنده دیجیتال در خراسان جنوبی

یکی از مطالبه گران هم با بیان اینکه یارانه به اقشار پایین جامعه پرداخت می شود، یادآور شد: با این اقدام کارمندان و اقشار میانی جامعه با وجود میزان حقوق ثابت تحت فشار قرار می گیرند.

«محم ضا قلاسی» این اقدام را باعث بروز چالش دانست و خواستار اندیشیدن تمهیدات لازم برای این اقشار شد.

یکی دیگر از اعضای مجمع مطالبه گران هدفمندی یارانه ها را به حرکت روی لبه تیغ تشبیه کرد و گفت: خروجی اجرای بد طرح باعث ایجاد ابر تورم و افزایش فاصله طبقاتی خواهد شد.

«جواد الهامی» به ساختار نظارتی اشاره کرد و با بیان اینکه باید تورم مهار شود، افزود: با توجه به آماده نبودن زیرساخت ها با اجرای طرح خوش بین نیستم.

یکی دیگر از اعضا هم با اشاره به این مهم که باید اطلاع رسانی منسجم تر صورت گیرد، خواستار برگزاری جلسلات نشست خبری برای تبیین موضوعات مختلف شد.

«مهدی کاظمی فر» از برخی دستگاه های اجرایی به علت عدم پاسخگویی مناسب به اصحاب رسانه گلایه کرد.

یکی از مطالبه گران از شهرستان سریشه هم عدم بهره گیری افراد مرزنشین از عواید مرز و آماده نبودن زیر ساخت ها و… را از مشکلات برشمرد.

حجت الاسلام «خسروی» نبود سردخانه در سربیشه برای نگهداری گوشت مرغ و… را از مشکلات شهرستان برشمرد و خواستار حمایت مسئولان برای راه اندازی کارخانه شیر خشک، مجتمع های گلخانه ای و…. شد.

حجت الاسلام «سید ابوالقاسم حسینی» مدیر مجمع مطالبه گران استان هم با بان اینکه مشکلات پس از احصا در کارگروه تخصصی مورد بررسی قرار می گیرد، ابراز امیدواری کرد: هر ماه شاهد برگزاری جلسات برای حل مشکلات و موانع به صورت تخصصی باشیم.

بیشتر بخوانید   قدردانی تولیت آستان قدس رضوی از حضور شکوهمندانه مردم در بزرگداشت کنگره ملی دو هزار شهید خراسان جنوبی

منبع: شبستان

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها