مشترکان کم مصرف برق مشمول پاداش می‌شوند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: برنامه وزارت نیرو برای تشویق به صرفه جویی مشترکان برق از ابتدای خرداد ماه اجرایی می‌شود.

به گزارش “پیام خاوران”، مهدی دادگر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مشترکان برق از ابتدای خرداد تا پایان شهریور، به ازای هر کیلووات ساعت کاهش مصرف برق، ۵ برابر تعرفه آن یعنی ۵۰۰ تومان پاداش می‌گیرند.

وی افزود: به طور مثال اگر سهمیه خانواری در شهرستان بیرجند ۳۰۰ کیلووات ماهانه باشد و در خرداد امسال ۲۵۰ کیلووات برق مصرف کند، قبض این خانوار رایگان می‌شود.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اظهار داشت: طبق این طرح اگر مثلا مصرف برق خانواری از ۳۰۰ کیلووات ماهانه به ۲۰۰ کیلووات در ماه نسبت به مدت مشابه پارسال برسد، ۳۰ هزار تومان از شرکت توزیع نیروی برق بستانکار می‌شود.

دادگر تصریح کرد: اگر مصرف ماهانه برق یک خانوار در مناطق گرمسیری هزار کیلووات کاهش یابد، ۵۰۰ هزار تومان بستانکار می‌شود.

الزام اداره‌ها برای صرفه جویی در مصرف برق

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: برنامه ریزی‌های انجام شده در بخش مدیریت تقاضا به این سمت می‌رود که صرفه جویی برق در مقیاس قابل توجهی در بخش ادارات دولتی و دستگاه‌ها صورت بگیرد.

وی ادامه داد: از فردا میزان مصرفی برق اداره‌های دولتی در استان و کشور رصد و ملزم به صرفه جویی در مصرف برق می‌شوند.

دادگر بیان داشت: این اقدام با تذکرات و جای گذاری تنظیمات روی دستگاه‌های مدیریت مصرف برق آن ها اعمال می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی در پایان افزود: تعمیرات بر روی تمامی نیروگاه‌های برقی کشور در یک زمان بندی مشخص آغاز شده و تاکنون بیش از ۹۵ درصد ظرفیت نیروگاهی برگشته است و الباقی تا چند روز آینده بر می‌گردد.

بیشتر بخوانید   جشن تکلیف فرزندان همکاران شاغل در شرکت توزیع برق خراسان جنوبی برگزار شد

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها