بخش صنعت در خراسان جنوبی ماهانه ۶ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کند

مدیر عامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی با بیان اینکه از ۱۰ بخش مصرف کننده سوخت در استان، بخش صنعت با ۸.۵ درصد بیشترین میزان مصرف را دارد گفت: بخش صنعت در استان ماهانه ۶ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند.

به گزارش “پیام خاوران”، قربانعلی مردانی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به سوخت معادن در استان خراسان جنوبی اظهار داشت: در سطح  استان خراسان جنوبی۳۰۰ مصرف کننده در بخش صنعت داریم که ۲۰۰ مصرف کننده  عمده  و ۱۰۰ مصرف کننده جزء هستند.

وی با بیان اینکه مصرف کننده عمده کمترین سوختی را که در ماه از ما دریافت می‌کنند ۶ هزار و ۵۰۰ لیتر است گفت: مصرف کننده‌های عمده دیگری هم داریم که ماهی ۶۰۰ هزار لیتر در ماه از ما سوخت دریافت می‌کنند.

مدیر عامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: از ۱۰ بخش مصرف کننده، بخش صنعت با ۸٫۵ درصد سوخت بیشترین میزان مصرف را دارد و ۶ میلیون لیتر درماه سوخت مصرف می‌کنند.

مردانی با بیان اینکه در مجموع ۱۰ بخش مصرف کننده ۶۸ میلیون لیتر سوخت ماهانه در استان دریافت و مصرف می‌کنند گفت: همه معادن معمولا سوخت اصلی آنها ژنراتور نیست فقط معادنی که سوخت آنها گاز و برق نیست از ژنراتور استفاده می‌کنند.

وی اظهار داشت: هر مصرف کننده چه معدن ، صنعت و کشارزی در همان ماه سهیمه اختصاص می‌دهیم و در همان ماه باید جذب  کنند.

مدیر عامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی در پاسخ به اینکه آیا به معادن غیرفعال سوخت داده می‌شود یا خیر افزود: به معادن غیرفعال سوخت نمی‌دهیم هرماه همه معادن که سوخت دریافت می‌کنند بازدید می‌شوند و خیلی بعید است به معادن غیر فعال سوخت داده شود اما ماشین آلاتی که دارند احتمال دارند آنهایی که کارت سوخت دارند خارج از شبکه توزیع باشند.

بیشتر بخوانید   دستور وزیر جهاد کشاورزی برای رفع بخشی از مشکلات خراسان جنوبی

مردانی گفت: تاکنون دو هزار و ۲۲۷ دستگاه خودرو در سامانه  برای تبدیل به دوگانه‌سوز در سطح منطقه ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد دو هزار و ۶۸ خودرو دوگانه‌سوز شدند و ۲۰۶ دستگاه خودروی دیگر نیز در صف تبدیل هستند.

وی با اشاره به آغاز دوگانه‌سوز کردن خودروهای مسافر بر اینترنتی بیان کرد: طرح تبدیل خودروهای مسافر بر شخصی به دوگانه‌سوز با اولویت خودروهای پرمصرف و اعطای یارانه شروع شده و بر اساس آن حدود ۷۵ درصد از هزینه تبدیل، به صورت یارانه دولتی پرداخت می‌شود.

مدیر عامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی ادامه داد: برای خودروهای شامل طرح، پیامک واجد شرایط بودن استفاده از این طرح ارسال می‌شود و مالکان خودروها می‌توانند با مراجعه به سایت فوق، نسبت به ثبت‌نام و نوبت‌گیری در کارگاه‌های مجاز تبدیل، اقدام کنند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها