۹۶ بقعه متبرکه و امامزاده خراسان جنوبی میزبان زائران و دوستداران اهل بیت

خراسان جنوبی نیز طبق آمار به دست آمده دارای ۹۶ بقعه متبرکه و امامزاده است که در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی میزبان زائران و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

به گزارش” پیام خاوران “، امروزه امامزادگان و بقاع متبرکه در کشور به عنوان قطب فرهنگی شناخته می‌شوند و فعالیت‌های فرهنگی و دینی در این اماکن مقدس همواره مورد استقبال اقشار مختلف مردم بوده است.

با توجه به اهمیت این موضوع از سال ۹۱ و با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی روز پنجم ذی‌القعده به عنوان روز ملی تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه نامگذاری شده است.

امامزادگان جایگاه ویژه‌ای نزد مردم دارند و با نامگذاری این روز اقدامی ارزشمند برای معرفی سیره و شخصیت امامزادگان و تبیین معارف شیعی و تکریم مودت اهل بیت(ع) انجام شده است.

وجود امامزادگان سبب می‌شود تا مردم با حضور در این اماکن مقدس آن‌‌ها را نزد امام معصوم(ع) واسطه قرار می‌دهند تا گره‌ای از مشکلاتشان باز شود.

می‌توان از امامزادگان به عنوان بزرگترین پایگاه تبلور آموزه‌های دینی و آسمانی نام برد چرا که نقش اساسی و عظیمی در تامین راهبردی بنیادی در حرکت تاریخ بشر دارند.

خراسان جنوبی نیز طبق آمار به دست آمده دارای ۹۶ بقعه متبرکه و امامزاده است که در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی میزبان زائران و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

آستان مقدس امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس، آستانه مبارکه بی بی زینب خاتون(س) سربیشه، آستان مقدس امامزادگان باقریه(ع) بیرجند، مزار شاه سلیمان علی(ع) خوسف، مزار سیدناالحسین(ع) و مزار سید علی(ع) نهبندان از جمله بقاع و امامزادگان شاخص در استان هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی  بیان کرد: طرح جامع احداث، تکمیل، مرمت و مقاوم‌سازی در ۴۵ بقعه متبرکه خراسان جنوبی اجرایی شده است.

بیشتر بخوانید   دفتر نمایندگی بنیاد دانش در خراسان جنوبی راه اندازی می شود

حجت الاسلام پرویز بخشی پور افزود: طی یک سال اخیر حدود ۸ هزار مترمربع عملیات عمرانی در سطح بقاع متبرکه استان انجام شده که تمام فعالیت‌ها در بقاع متبرکه استان درآمد هزینه‌ای است.

وی بیان کرد:همچین طی سال گذشته در ۱۴ بقعه متبرکه استان طرح توسعه و نوسازی انجام شد که شامل سرویس های بهداشتی، آشپزخانه و زائرسرا می شود.

مدیرکل اوقاف وامورخیریه خراسان جنوبی گفت: سال گذشته ۵ هزار و ۶۱۴ مترمربع فعالیت عمرانی در ۲۴ بقعه استان تکمیل شده است و تعمیر و نگهداری در ۵ بقعه متبرکه انجام شده است.

وی افزود: یکی از وظایف حوزه بهره وری اداره کل اوقاف احیا و سرمایه‌گذاری در اراضی موقوفات است و در راستای ماموریت احیا و آبادانی رقبات موقوفات، براساس شیوه‌نامه کمیسیون سرمایه‌گذاری برای ایجاد وحدت

رویه نسبت به تهیه، تصویب و ارزیابی طرح‌ها و پروژه‌های سرمایه‌گذاری از محل منابع داخلی موقوفات یا در قالب قراردادهای مشارکت با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی استان اقدام شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: ۶ پروژه‌ عمرانی و سرمایه‌گذاری در دست اقدام در استان در دست اقدام است و تاکنون بیش از ۱۰هزار موقوفه و ۲۴ هزار رقبه در خراسان جنوبی وجود دارد.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها