مسیر راه آهن مشهد- یزد بازگشایی شد

استاندار خراسان جنوبی از بازگشایی مسیر راه آهن مشهد- یزد بعد از یک کار بی وقفه چند ساعته خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، جواد قناعت پیش از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته و تأکیدی که بر شتاب بخشی به روند پاکسازی محور شد خوشبختانه بنا به گزارش مدیرکل راه آهن شرق، این مسیر در حال حاضر باز شده است.

وی تأکید کرد: بعد از بازدیدهای روز گذشته از وضعیت راه آهن و واگن‌های واژگون شده قطار، راهکارهای لازم برای پاکسازی مسیر در محل حادثه و نیز در جلسه ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان ارائه شد که این جلسه با حضور وزرای کشور و راه و شهرسازی برگزار شد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: عملیات پاکسازی محور و جابه‌جایی واگن‌های آسیب دیده از مسیر بلافاصله بعد از انتقال مسافران، مصدومان و اجساد آغاز شده و این مسیر در حال حاضر آماده پذیرش قطار است.

قناعت خاطرنشان کرد: ارزیابی علل وقوع حوادث در مسیرهای ریلی به عهده کمیته بررسی حوادث و سوانح وزارت راه و شهرسازی است و توسط نیروهای فنی و تخصصی این حوزه انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: بنا به اعلام راه آهن جمهوری اسلامی، نتیجه قطعی بررسی‌ها، ظرف چند روز آینده اعلام می‌شود.

به گفته وی؛ آنچه در بروز حوادث بر عهده وزارت کشور و استانداری هاست، مدیریت در صحنه بحران می باشد که خوشبختانه در حادثه قطار مشهد-یزد به نحو شایسته‌ای انجام شد.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر تعامل و همراهی بسیار خوب دستگاه‌ها در جریان مدیریت این حادثه، اظهار داشت: تعامل بین دستگاه‌ها سبب شد صحنه حادثه در همان ساعت‌های اولیه مدیریت شود و مسافران، مصدومان و اجساد بلافاصله منتقل شوند.

بیشتر بخوانید   پایداری شبکه برق با افتتاح ۶۵ پروژه صنعت برق خراسان جنوبی

قناعت با اشاره به ضعف‌های استان در بحث بالگرد و اورژانس هوایی، متذکر شد: خراسان جنوبی که استانی کم برخوردار است از نظر برخی زیرساخت‌ها با کاستی‌هایی مواجه است که باید از هر فرصتی برای جبران این کمبودها استفاده کنیم.

وی افزود: علی‌رغم ضعف‌هایی که در بحث امکانات داریم، به لحاظ نیروی انسانی شرایط مان مطلوب است، کما اینکه نیروهای امدادی و عملیاتی بلافاصله بعد از وقوع حادثه در محل حاضر شده و خدمات دهی را آغاز کردند.

استاندار خراسان جنوبی درباره آمار قطعی جان باختگان این سانحه گفت: آمار قطعی توسط پزشکی قانونی اعلام خواهد شد.

به گفته وی تمام اجساد برای تشخیص هویت به پزشکی قانونی یزد انتقال داده شده‌اند.

قناعت ادامه داد:  ۸۶ مصدوم این حادثه برای درمان به بیمارستان شهید مصطفی خمینی طبس منتقل شدند که از این تعدا ۸۱ نفر ترخیص شده و ۶ نفر دوباره برگشتند.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع ۱۱ مصدوم بستری در بیمارستان طبس، حال عمومی ۱۰ نفر خوب است و یک نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است که شرایط نگران کننده‌ای ندارد.

حضور ۱۵ ناوگان مسافربری استان خراسان جنوبی

سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی نیز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بعد از وقوع حادثه قطار یزد مشهد ناوگان مسافری استان به همراه ماشین آلات و تجهیزات راهداری به منطقه برای کمک رسانی اعزام شدند.

مسعود قاسمی افزود: براساس آمار اعلامی اداره کل راه آهن طبس در قطار بندرعباس_ مشهد ۳۵۴ مسافر بودند که این تعداد مسافر با ناوگان مسافری اتوبوسی به مقصد مشهد جابجا شدند.

بیشتر بخوانید   چهارشنبه و پنج‌شنبه سراسر کشور تعطیل شد

وی بیان کرد: ۱۱ ناوگان مسافری اتوبوسی برای قطار بندرعباس مشهد در استان خراسان جنوبی (۹ ناوگان توسط شهرستان طبس یک ناوگان توسط شهرستان بشرویه و یک ناوگان توسط بیرجند) تامین شد.

سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: بالغ بر ۲۸۰ نفر مسافر، قطار یزد مشهد و ۳۵۴ مسافر قطار بندر عباس مشهد که بعدازحادثه به آخرین ایستگاه قبل از محل سانحه، قطار مشهد یزد رسیده و در ایستگاه متوقف شده بود توسط ۲۵ ناوگان اتوبوسی جابجا شدند.

قاسمی با اشاره به اینکه ۱۰ ناوگان اتوبوسی مسافران قطار یزد مشهد مقدس را از ایستگاه راه آهن شهرستان طبس به یزد جابجا کردند یادآور شد: ۱۵ ناوگان اتوبوسی برای جابجایی و انتقال مسافران قطار بندر عباس مشهد از ایستگاه قطار منتظرالقائم واقع در کیلومتر ۱۳۰ محور طبس یزد به مشهد مقدس مورد استفاده قرار گرفت.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها