نرخ ولادت‌ در خراسان جنوبی افزایش یافت

مدیرکل ثبت احوال استان خراسان جنوبی گفت: در سه ماه نخست امسال ۳ هزار و ۶۹۰ نوزاد متولد شدند که در مقایسه با سال گذشته نیم درصد افزایش دارد.

به گزارش “پیام خاوران“، علیرضا مهرآور صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۳ هزار و ۶۹۰ نوزاد در استان متولد شدند که در مقایسه با سال گذشته نیم درصد افزایش دارد گفت: از این تعداد ۲ هزار و ۴۳۹ ولادت شهری و یک هزار و ۲۵۱ ولادت روستایی بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان خراسان جنوبی گفت: از این تعداد یک هزار و ۸۳۱ نوزاد پسر و یک هزار و ۸۵۹ نوزاد دختر هستند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۳۸ مورد دوقلو بودند گفت: از این ولادت ها ۳۱.۳ فرزندن اول، ۳۴.۲درصد فرزندن دوم، ۲۵.۳درصد فرزند سوم، ۷.۴درصد فرزند چهارم و ۱.۸درصد فرزند پنجم و بیشتر بوده‌اند.

مدیرکل ثبت احوال استان خراسان جنوبی افزود: در این مدت به ازای هر ۱۰۰ ولادت دختر ۹۸ ولادت پسر رخ داده است.

مهرآور با بیان اینکه میانگین سن مادران ۲۹.۶ سال و میانگین سن پدران ۳۳.۶ سال است افزود: بیشترین فراوانی نام پسران امیرعلی، علی، ابوالفضل، محمد و امیرحسین و بیشترین فراوانی نام دختران فاطمه، فاطمه زهرا، زهرا، حلما و یسنا بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان خراسان جنوبی گفت: همچنین در این مدت یک هزار و ۳۸ مورد فوت رخ داده که در مقایسه با سال گذشته ۱۷.۲درصد کاهش داشته است.

مهرآور با اشاره به اینکه ۵۹۷ نفر فوتی ها مردان و ۴۴۱ نفر زنان و ۵۹۳ مورد شهری و ۴۴۵ روستایی بودند گفت: به ازای هر ۱۰۰ زن ۱۳۵ مرد فوت کرده است.

وی اظهار داشت: میانگین سن متوفیان مرد ۶۴.۸ و میانگین سن خانم‌های فوت شده۶۹.۷ سال است و بیشترین فوت شدگان در گوره سنی  ۸۵ تا ۸۹سال بوده است.

بیشتر بخوانید   جوانی جمعیت| افزایش تمایل ایرانی‌ها به فرزندآوری/ ۶ استان در حال حرکت به سوی سالمندی

مدیرکل ثبت احوال استان خراسان جنوبی گفت: در سال ۱۴۰۰ استان خراسان جنوبی در ولادت ها رتبه دوم و در فوتی ها رتبه ۲۲ کشور را دارد.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها