شهردار بیرجند سخنران منتخب اجلاس شهرداران سراسر کشور شد

مهدی بهترین شردار بیرجند در اجلاس شهرداران مراکز استان‌ها با حضور وزیر کشور برگزار شد به عنوان سخنران منتخب، پیشنهاداتی در زمینه  بودجه و درآمد شهرداری ها ارائه کرد.

به گزارش “پیام خاوران“، با حضور بیش از ۶۰ شهردار سراسر کشور روز گذشته اجلاس شهرداران مراکز استان‌ها در سالن همایش های وزارت کشور برگزار شد.

شهردار بیرجند در این اجلاس با تاکید بر ضرورت طراحی و تبیین مدل تامین منابع بودجه شهرداریها ، بازنگری جدی در منابع درامدی عمومی شهرداری را حقیقتی انکار ناپذیر دانست.

بهترین ضمن ابراز نگرانی از روند کاهش اختیارات مدیریت شهری (شورا و شهرداری) تصریح کرد: ابطال مکرر مصوبات شوراهای اسلامی توسط دیوان عدالت اداری خود،  گواهی بر این ادعاست.

وی جبران خسارت شهرداری‍ی‌ها، جبران پرداخت مابه التفاوت قیمت کرایه حمل ونقل، پروانه ساختمانی در بافت‌های فرسوده و طرح جهش ملی مسکن را از جمله ضرورت هایی برشمرد که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

به گفته وی بازنگری و متناسب سازی نرخ عوارض نوسازی عمران شهری و  بررسی فرصت ها و تهدید های بودجه سنواتی کشور دغدغه ای مهم است که باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

شایان ذکر است شهردار بیرجند از بین ۶۰ شهردار سراسر کشور جزو ۴  شهردار مرکز استان  بود که در این اجلاس به عنوان صاحب نظر در زمینه مدیریت شهری به ارائه پیشنهادات در این باره پرداخت.

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   تولیدات کویرتایر، در آستانه ورود به کشورهای اروپایی 

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها