خراسان جنوبی با کمبود واکسن آسترازنکا و پاستوکووک پلاس روبرو است / افزایش مبتلایان به کرونا در استان

دبیرستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی ودرمانی بیرجند گفت: درحال حاضر فقط دو واکسن آسترازنکا و پاستوکووک پلاس وجود ندارد.

 

به گزارش ” پیام خاوران “ ، غلامرضا شریف زاده امروز در بازدید از مرکز تزریق واکسن  بیرجند اظهار داشت: در حال حاضر واکسنهای سینوفارم، برکت، اسپایکوژن موجود بودن ۶ نوع واکسن کرونا در خراسان جنوبی، پاستوکووک، فخرا و نورا   در سراسر استان وجود داشته و تزریق می شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه در روزهای اخیر،  همچنان شاهد افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان هستیم ،  تصریح کرد: برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری  چنانچه برخی افراد بالای ۱۲ سال واکسن کرونا را دریافت نکردند و همچنین افرادی که ۶ ماه از تزریق دز سوم واکسن کرونایشان گذشته باشد  برای دریافت دز چهارم  به مراکز جامع سلامت، پایگاههای بهداشتی و خانه های بهداشت در استان مراجعه کنند.

دبیرستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی ودرمانی بیرجند  از مردم خواست تا علاوه بر انجام هرچه سریعتر واکسیناسیون،  زدن ماسک و شیوه نامه های بهداشتی را نیز رعایت کنند تاکید کرد: تمامی مراکز جامع سلامت، پایگاههای بهداشتی و خانه های بهداشت استان در ساعات اداری آماده انجام واکسیناسیون کرونا  هستند.

وی با بیان اینکه  از پانزدهم اردیبهشت تا ۴ تیر روزانه به طور متوسط کمتر از ۵ مورد مبتلا در استان شناسایی شده که در ۴ تیرماه تعداد مبتلایان به ۱۶ نفر رسید  یادآور شد: این درحالی است که  در شبانه روز گذشته و  پس از حدود دو هفته،   از مجموع ۱۵۸ تست مولکولی و سریع انجام شده، ۸۱ نفر مبتلا به کرونا در استان شناسایی شد.

شریف زاده با بیان اینکه بعد از حدود دو ماه این تعداد مبتلا در تمامی شهرستانهای استان  شناسایی شد ، بیان کرد:  از این تعداد ، ۱۳ مبتلا مربوط به شهرستان بشرویه، ۲۳مورد بیرجند،  شهرستانهای خوسف و درمیان هرکدام یک مورد، زیرکوه ، نهبندان و سربیشه هرکدام دو مورد، سرایان و طبس هرکدام ۶ مورد، ۱۶ مورد در فردوس و ۹ مرود در شهرستان قائنات شناسایی شد.

بیشتر بخوانید   آگاهی و امیدبخشی به جامعه مهمترین وظیفه رسانه در شرایط کنونی |سمانه سالاری

دبیرستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی ودرمانی بیرجند  با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰  بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۱۳ نفر کرونا مثبتند و یک مورد در بخش مراقبتهای ویژه بستری است گفت: خوشبختانه در شبانه روز گذشته موردی از فوت ناشی از این بیماری در استان ثبت نشد و مجموع موارد همان هزار و ۴۴۸ نفر ثابت ماند.

شریف زاده گفت: در راستای عملیات واکسیناسیون کرونا در استان تا روز گذشته ۵۸۷ هزار و ۸۵ نفر واکسن نوبت اول، ۵۳۱ هزار و ۵۴۹ نفر واکسن نوبت دوم ۲۲۲ هزار و ۵۰۸  نفر واکسن نوبت سوم و ۸۰۱ نفر نوبت چهارم واکسن را دریافت کردند.

انتهای پیام/۲۵۰
چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها