بی‌عفتی و بی‌حجابی بنیان خانواده را در معرض خطر قرار می‌دهد

 امام جمعه موقت بیرجندبا بیان اینکه بی‌عفتی و بی‌حجابی بنیان خانواده را در معرض خطر قرار می‌دهد و جامعه را به سمت سقوط می‌برد گفت: این روند به جوانان جامعه لطمه فکری وارد می‌کند و حیثیت اخلاقی جوانان و خانواده را خدشه‌دار می‌کند.

به گزارش ” پیام خاوران” ؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محسن مشرفی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند که در مسجد جامع المهدی (عج) بیرجند ایراد شد اظهارکرد: یکی از مسائلی که والدین و مسوولان را درگیر کرده، نگرانی در زمینه رشد و تربیت کودکان و نوجوانان و درگیری آنان با آسیب‌های اجتماعی است ودر این زمینه هرچه به خداوند متعال نزدیک‌تر شویم، به آرامش و سعادت دنیوی و اخروی خواهیم رسید.

وی با بیان اینکه عمل به کتاب الهی و توصیه‌های ائمه اطهار (ع) در احادیث مختلف ریسمان سعادت انسان است که فقط باید به این ریسمان محکم چنگ بزنیم تا به سعادت حقیقی برسیم و در دنیا نیز دچار آسیب‌های مختلف نشویم افزود: در این شرایطی که با هجمه‌های مختلف دشمنان مواجه هستیم باید بیش از گذشته تربیت کودک و نوجوان ما منطبق بر آیین و تعالیم اسلام باشد.

امام جمعه موقت بیرجند بر لزوم پیش‌بینی اوقات فراغت غنی برای دانش‌آموزان در تعطیلات تابستانی توسط والدین، مدیران مدارس، ائمه جماعت و مسوولان متولی تاکید کرد.

حجت‌الاسلام مشرفی با اشاره به ۱۸ تیر روز ملی ادبیات کودک و نوجوان بیان کرد: باید در برابر ادبیات لجن‌پراکنی دشمنان، ادبیات اسلامی ما قرار بگیرد که جامع‌ترین و کاملترین ادبیات است و نیاز داریم جاذبه‌های مورد پسند کودکان و نوجوانان را فراهم کنیم و صدا و سیما در این زمینه مسوولیت دارد.

وی ادامه داد: زیبنده جامعه اسلامی نیست بعد از گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی کودکان ما اسامی بازیکنان خارجی را بلد باشند ولی نتوانند نام اهل بیت (ع) یا بزرگان دین و علم را ببرند و یا دانشجوی ما با مدرک کارشناسی نتواند قرآن تلاوت کند.

بیشتر بخوانید   پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت" هفته فرهنگ مالیاتی" 

خطیب جمعه موقت بیرجند با گرامیداشت ۲۱ تیر سالروز حمله رضاخان به مسجد گوهرشاد که روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است تصریح کرد: واقعه مسجد گوهرشاد، تقابل رضاخان با اعتقادات مذهبی مردم بود و امروز نیز وظیفه و تکلیف ما این است که از این فرهنگ متعالی مراقبت کنیم.

وی با اشاره به ۲ نوع نگاه نسبت به مساله حجاب و عفاف گفت: حجاب و عفاف یک مساله شخصی و خانوادگی نیست بلکه یک مساله حقوقی و شهروندی است.

حجت‌الاسلام مشرفی بیان کرد: بی‌عفتی و بی‌حجابی بنیان خانواده را در معرض خطر قرار می‌دهد و جامعه را به سمت سقوط می‌برد، به جوانان جامعه لطمه فکری وارد می‌کند و حیثیت اخلاقی جوانان و خانواده را خدشه‌دار می‌کند.

امام جمعه  موقت بیرجند اظهارکرد: افراد آگاه، والدین و ‌مسوولان که متوجه هستند با برنامه‌ریزی در زمینه ترویج فرهنگ و عفاف تلاش کنند و فرهنگ‌سازی در این عرصه خیلی مهم است.

وی خاطرنشان کرد: نباید این واجب الهی را نادیده بگیریم بلکه وظیفه مسوولان و والدین در تبیین موضوع حجاب و عفاف، سنگین است و باید این مساله هنرمندانه و با فرهنگ‌سازی در جامعه نهادینه شود.

حجت‌الاسلام مشرفی گفت: بانوی محجبه و عفیف جامعه سردار جبهه مقابله با جنگ نرم دشمنان است و باید برای حفظ جامعه از آسیب‌های اجتماعی، فرهنگ حجاب و عفاف را در جامعه نهادینه کنیم نه اینکه راه را برای راهزنان فرهنگی و دشمنان باز بگذاریم.

امام جمعه  موقت بیرجند با تبریک روز عرفه و عید سعید قربان، بر بهره‌گیری حداکثری از این ایام تاکید کرد و گفت: عید قربان، آزمون بندگی انسان‌هاست و بازگشت انسان به مقام تقرب به خداوند متعال است.

بیشتر بخوانید   6 هزار خودرو حمل دام در خراسان جنوبی ضدعفونی شد

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها