پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت” هفته فرهنگ مالیاتی” 

استاندار خراسان جنوبی در پیامی عید سعید غدیرخم و همچنین آغاز هفته فرهنگ مالیاتی،را به کارکنان سازمان امور مالیاتی و فعالان اقتصادی خراسان جنوبی تبریک گفت.

به گزارش ” پیام خاوران ” متن پیام جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی به این شرح است.

بسمه تعالی

“یکی از راه‌های قطع وابستگی بودجه به درآمد نفت، تکیه بر درآمد حاصل از مالیاتِ تولید و تجارت است، برخی سرمایه داران کلانی که از دادن مالیات خودداری و فرار می کنند مرتکب جرم می شوند زیرا کشور را به پول نفت بیش از پیش وابسته می کنند و زمینه ساز بروز مشکلات بیشتر می شوند”. مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی)

مالیات، یکی از مطمئن ترین، سالم ترین و پایدارترین منابع تأمین مالی دولت است که با پیاده سازی و جهت دهی صحیح می تواند اثرات مطلوبی در توسعه پایدار کشور، مقاوم سازی اقتصاد در برابر شوک ها و تهدیدهای خارجی، رفع نابرابری های اجتماعی، توزیع عادلانه ثروت در جامعه و نیز افزایش رفاه و آبادانی و تأمین امنیت، بهداشت و درمان و همچنین نظارت بر نظام توزیعی کشور و از همه مهمتر تحقق شعار سال ” مهار تورم، رشد تولید ” داشته باشد.

در ایران اسلامی، قوانین بالادستی از جمله سند چشم انداز بیست ساله، برنامه های اقتصاد مقاومتی و بیانیه گام دوم  ابلاغی مقام معظم رهبری(حفظه الله)، جایگاه مالیات را برای ایجاد بسترهای عادلانه و شفاف جهت انجام فعالیت‌های علمی، عمرانی، اقتصادی، تولیدی، اشتغال آفرین و… مورد توجه قرار داده اند.

دولت سیزدهم هم در راستای پویایی نظام اقتصادی سالم و متکی بر منابع داخلی، بهره برداری از درآمدهای مالیاتی را از مؤثرترین و مهمترین برنامه های خود به منظور تأمین هزینه های جاری و عمومی کشور قرار داده و تأمین بخش عمده ای از اعتبارات شهرداری‌ها و دهیاری ها در خراسان جنوبی که به توسعه فضاهای سبز و بهسازی معابر عمومی در راستای رفاه شهروندی انجامیده تنها بخشی از نتایج این برنامه می باشد.

بیشتر بخوانید   امام جمعه موقت بیرجند: دشمن به دنبال بزرگ نمایی شیوع ویروس کرونا در ایران است

اینجانب ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید غدیرخم و همچنین آغاز هفته فرهنگ مالیاتی، برای کارکنان سازمان امور مالیاتی  و فعالان اقتصادی در خراسان جنوبی، موفقیت روزافزون در تحقق اهداف و برنامه های اقتصادی به ویژه هوشمند سازی نظام مالیاتی برای تحقق و وصول مالیات عادلانه و شفاف را از خداوند متعال مسئلت دارم.

انتهای پیام

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها