زمزمه دعای پر فیض عرفه در ۳۳۵ نقطه از استان خراسان جنوبی

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری دعای پر فیض عرفه در ۳۳۵ مکان در استان خبر داد و گفت: در بیرجند نیز در ۳۵ نقطه دعای پر فیض عرفه برگزار می‌شود و ۱۲ دستگاه اتوبوس آماده جابه‌جایی نمازگزاران خواهند بود.

به گزارش “پیام خاوران“،عرفه روز فرصت‌هاست روزی که میتوان از آن توشه آخرت را برداشت. در این روز بزرگ و با فضیلت رحمت خداوند بر خلق بیشتر شده و بخشش راحت‌تر است و چه خوب است که این فرصت طلایی بازگشت به مسیر سعادت و رستگاری را از دست ندهیم.

هنگامی که دعای روز عرفه را می‌خوانیم به این درک می‌رسیم که یکی از مهمترین و بهترین فرصت‌های موجود در این روز، فرصت خداشناسی است، تأمّل و تدبّر در دعای عرفه امام حسین(ع) که در حقیقت بیان و شرح حقایق توحیدی و مراتب آن است ما را به این موضوع یعنی خداشناسی نزدیک‌تر می‌کند.

یکی از بهترین فرصت‌ها برای معرفت و بندگی خدا ماه ذی‌الحجه به خصوص روز عرفه است؛ در این روز که درهای رحمت به روی انسان گشوده می‌شود بهترین فرصت برای جاماندگان از بخشش و رحمت الهی در شب قدر است و خواندن دعای مشهور عرفه امام حسین و امام سجاد (ع) که دارای مضامین بلند عرفانی و معرفتی هستند در کنار روز مبارک عرفه بهترین وسیله برای تقرب و خودسازی هستند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری دعای پر فیض عرفه در ۳۳۵ مکان در استان خبر داد و اظهار داشت: دعای پر فضیلت عرفه امروز در ۳۳۵ مکان در خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه این دعا علاوه بر شهرها در روستاهایی که از جمعیت نسبی برخوردار هستند برگزار خواهد شد افزود:در مرکز استان خراسان جنوبی این مراسم در ۳۵ مکان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: نهم ذی الحجه به نام روز عرفه نامگذاری شده است روزی که جدای از فلسفه و قدمت آن نام سیدالشهدا(ع) را در کنار خود دارد؛ روزی که در آن امام مظلوممان حسین بن علی(ع) نجوای عاشقانه‌ای را با معبود خود پیش می‌گیرد و دل از این دنیای تاریک و سیاه می‌کند و همراه اهل بیت خود راهی مسیر احیای دین مبین اسلام و امر به معروف و نهی از منکر می‌شود.

بیشتر بخوانید   چگونه اعتبار سیمکارت اپراتورهای مختلف را انتقال دهیم؟ + اینفوگرافیک

۱۲ دستگاه اتوبوس در بیرجند آماده سرویس دهی به نمازگذاران عید قربان

معاون سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند نیز با بیان اینکه ۱۲ دستگاه اتوبوس در بیرجند برای جابه‌جایی نمازگذاران عید قربان آماده سرویس دهی هستند گفت: نماز عید قربان در شهرستان بیرجند یکشنبه ۱۹ تیرماه ساعت ۷ صبح آغاز می‌شود.

نینوایی افزود: ۱۲ دستگاه اتوبوس آماده سرویس دهی به نمازگزارن عید قربان و انتقال آنها به محل برگزاری نماز عید قربان یعنی مسجد امام حسین (ع) است و صبح روز یکشنبه دو تا سه دستگاه اتوبوس در ایستگاه خیابان طالقانی مستقر و نمازگزارن را به صورت رایگان به مسجد منتقل می‌کنند.

معاون سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند گفت: باقی دستگاه‌های اتوبوس در جایگاه‌های دیگر آماده سرویس دهی به نمازگزاران هستند، اما استفاده از آنان رایگان نیست.

انتهای پیام/۱۰۳

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها