درس‌های غدیر باید به صورت عملی در جامعه پیاده‌سازی شود

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی گفت: باید درس‌های غدیر به صورت عملی در جامعه پیاده‌سازی شود.

به گزارش “پیام خاوران“، آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با مدیران دستگاه‌های اجرایی با بیان اینکه دشمن و استکبار کلماتی چون آزادی، استقلال و مبارزه را به نفع خود تفسیر می‌کند اظهار داشت: درد انسان با عمل به نسخه پزشک درمان می‌شود و از این جهت درس‌های غدیر به صورت عملی باید در جامعه پیاده شود.

وی افزود: وقتی ما مسلمانان سخن از آزادی می‌زنیم یعنی در مسیر و سیر الی الله باید موانع انسان برداشته شود ولی غرب آزادی را طور دیگری تفسیر می‌کند و در واقع آزادی نفس و هوس است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان جنوبی گفت: ماده ولی و ولایت به معنای قرب و نزدیکی است و این قرب به معنای نزدیکی زمانی و مکانی نیست بیان‌ کرد: این قرب به معنای نزدیک کردن صفات خداوند در خویشتن است.

عبادی ادامه‌ داد: اگر کسی صفات و کمالات خداوند را در خویشتن ایجاد کند ولایت تکوینی در او فعلیت پیدا می‌کند. اما آن چه مهم است اینکه غدیر تنها یک روز تاریخی نیست بلکه یک جریان برای معنا بخشیدن به معنای ولایت حقیقی و ملاک‌های مربوط به آن است.

وی با بیان اینکه ولایت تشریعی و قانونگذاری نیز جنبه دیگری از معنای ولی است گفت: همه ذرات این عالم و هستی آفریده شده است تا انسان با عبودیت به کمال برسد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌جنوبی اظهار داشت: آن کسی که از بندگی خدا فاصله گرفته و ولایت شیطان، نفس و طاغوت را می‌پذیرد در واقع به خود آسیب می‌رساند.

عبادی اظهار داشت: غدیر به معنای واقعی یک جریان الهی است تا زمانی که فطرت انسان دست نخورده و آلوده نشده است تمایل به آرمان‌ها و ارزش‌های دینی دارد.

بیشتر بخوانید   مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در بیش از 30 نقطه خراسان جنوبی برگزار می‌شود

وی گفت: وقتی ما مسلمانان سخن از آزادی می‌زنیم یعنی در مسیر و سیر الی الله باید موانع انسان برداشته شود ولی غرب آزادی را طور دیگری تفسیر می‌کند و در واقع آزادی نفس و هوس است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهار داشت: در طول اسلام با دو واقع مهم و بزرگ مواجه بودیم که یکی بحث رسالت پیامبر گرامی اسلام(ص) و در امتداد آن واقعه بزرگ غدیر است.

طالبی با بیان اینکه غدیر به برکت انقلاب اسلامی به جایگاه واقعی خود بازگشته است گفت: محتوا و اهمیت غدیر را به صورت محتوایی باید به نسل‌های جوان منتقل کنیم.

وی با تاکید بر لزوم همکاری ادارات استان با ستاد غدیر بیان کرد: استفاده از ظرفیت و توان روحانیت و حوزه‌های علمیه در فضای مجازی و حقیقی جهت پرداختن به موضوع غدیر در ادارات نیز از برنامه‌هایی است که اجرا خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه افراط و تفریط در موضوع سخنرانی‌ها و مداحی‌ها صورت نگیرد گفت: به موضوعات اختلافی دامن زده نشود و مقام معظم رهبری بر روی این موضوع تاکیدات بسیاری داشته‌اند.

وی بیان کرد: واقعه بزرگ و عظیم غدیر دل‌ها را متوجه یک امر اعتقادی، سیاسی، اجتماعی و معرفیت می‌کند.

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها