طرح‌های اشتغال زایی در خراسان جنوبی ۲ برابر می‌شود

با سرمایه گذاری‌هایی که بنیاد برکت در استان انجام داده سال آینده مجموع طرح‌های اشتغالزایی ۲ برابر می شود.

به گزارش “پیام خاوران“، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران گفت: طرح ایجاد مرکز منطقه‌ای پرورش شتر (هاب) سال ۱۳۹۸ با هدف افزایش ارزش افزوده و اشتغالزایی در قالب انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین استانداری خراسان جنوبی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در این استان اجرا شد.

وی گفت: ایستگاه تحقیقاتی هاب شتر که به مرکز به‌نژادی شتر معروف است، به عنوان بخش پیشران طرح هاب شتر فعالیت می‌کند و ظرفیت پرورش ۵۰۰ شتر شیرده صنعتی را دارد.

موسوی گفت: این ایستگاه همچنین با هدف تولید گونه‌های برتر ژنتیکی شتر برای گله‌های روستایی، انجام تحقیقات در خصوص گونه‌های مرتعی بوم استان و توسعه آن ها، تولید علوفه و شیر برای مصرف استان، ایجاد مرکز پیشران در نوآوری و فناوری در پرورش شتر، تولید گونه‌های مرتعی و نیز ایجاد زیرساخت‌های پژوهشی برای دانشجویان و مرکز تحقیقات کشاورزی راه‌اندازی شده است.

در حوزه اشتغال نیز در زمینه پرورش شتر و دام تاکنون ۲۵۰ میلیارد تومان بنیاد برکت در استان خراسان جنوبی هزینه کرده و امید است سال آینده مجموع طرح‌های اشتغالزایی ۲ برابر شود.

ایجاد ۸ هزار فرصت شغلی با اجرای طرح هاب شتر

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی با دارا بودن ۳۰ هزار نفر شتر، دومین استان دارای جمعیت شتر است که براساس آخرین آمار رسمی سالانه یک هزار و ۲۰۰ تن گوشت و یک هزار و ۵۰۰ تن شیر خام شتر در این استان تولید می‌شود.

وی گفت: با اجرای طرح هاب شتر ۸ هزار فرصت شغلی در استان خراسان جنوبی ایجاد می‌شود و ظرفیت تولید محصولات نیز به ۲۵ هزار تن خواهد رسید.

بیشتر بخوانید   بنیاد برکت ۱۸۰ هزار فرصت شغلی ایجاد می‌کند

موسوی با اشاره به ایجاد پنج هزار فرصت شغلی گفت: ۵ هزار طرح اشتغال در خانواده‌ها در خراسان جنوبی اجرایی شده و امیدواریم سال آینده این ظرفیت ۲ برابر شده و به ۱۰ هزار طرح برسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها