مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی معارفه شد

علی فرخنده ظهر امروز طی مراسمی با حضور مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مدیران استانی به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی معارفه شد.

به گزارش “پیام خاوران“، مهدی رمضانی چابک، مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر امروز در آیین تکریم و‌ معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به بازسازی ساختار‌ فرهنگی کشور اظهار داشت: چابک سازی و تفویض اختیارات و توجه به عدالت فرهنگی در این دوره مدنظر قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر توجه ویژه به شهرستان‌ها تصریح کرد: یکی از موضوعات بسیار مهم حمایت از فعالیت سازمان‌های مردم نهاد و خودجوش فرهنگی جبهه انقلاب اسلامی است که همیشه مورد توجه رهبر معظم انقلاب نیز بوده است.

رمضانی چابک افزود: نمونه عدالت فرهنگی نمایشگاه مجازی تهران بود که افراد بدون رنج سفر توانستند کتاب‌های مدنظر خود را تهیه کنند.

وی ادامه داد: در راستای عدالت فرهنگی، ۷۰ درصد اعتبارات حوزه سینمایی و به ویژه انجمن سینمای جوان به استان‌ها اختصاص می‌یابد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم ماحصل نگاه عدالت فرهنگی شناسایی استعدادها و معرفی به جبهه فرهنگی و اجتماعی باشد.

وی گفت: در بحث بازسازی حوزه کارگزاران چاره‌ای جز هم افزایی مجموعه‌های فرهنگی نداریم تا جبهه کارگزاران فرهنگی شکل بگیرد گفت: تصدی‌گری در حوزه فرهنگی معنا ندارد و باید حاکمیت فرهنگی حاکم باشد اما گاهی به اشتباه به جای سیاست گذاری، متصدی و مجری می‌شویم که این روش باید به مردمی سازی فرهنگی تغییر یابد.

رمضانی به سوابق سرپرست جدید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: امیدوارم در دوران حضور ایشان شاهد بالندگی فرهنگ و هنر باشیم.

بیشتر بخوانید   ۱۷۵ تن پنبه از کشاورزان خراسان جنوبی خریداری شد

معاون سیاسی اجتماعی امنیتی استاندار خراسان جنوبی نیز در این مراسم با بیان اینکه تقویت فرهنگ مهدویت از موضوعات  قابل اهمیت است آن گونه که مقام معظم رهبری در تعریف تمدن‌سازی اسلامی به این مهم تاکید دارند گفت: ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی باید جایگاه خود را در جامعه پیدا کند و این روحیه در بین جوانان به‌روز رسانی و همواره یادآوری بشود که نسل جدید از این موضوعات فاصله نگیرد.

طالبی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی علاوه بر وظایف ذاتی در قبال جامعه وظایف سنگین و حساسی را در این حوزه برعهده دارد که باید به‌صورت جهادی دنبال شود.

وی تصریح کرد: مردم از فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت مردمی و انقلابی انتظارات بالاتری دارند زیرا دشمن با همه توان و قدرت به میدان آمده که ارزش‌ها را به نوعی به ضد ارزش تبدیل کند و ناامیدی را در بین مردم رواج دهد.

علی فرخنده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز در این مراسم اظهار داشت: باید من‌ها در حوزه فرهنگ و هنر به ما تبدیل شود و مردم‌پایه کردن فعالیت‌های فرهنگی در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: موسسات فرهنگی، هنری و قرآنی به کمک فرهنگ و ‌ارشاد اسلامی بیایند تا شاهد تکاپوی جوانان و نوجوانان در جامعه باشیم.

وی تصریح کرد: نباید به مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان مجری فرهنگی و هنری نگاه کنیم بلکه نقشه مهندسی مدیریت کشور تبیین شده و توجه به هویت ایرانی اسلامی در دستور کار قرار گرفته است.

فرخنده گفت: در حوزه فرهنگی نقش شهرداری در معماری ایرانی اسلامی، نقش آموزش و پرورش در آموزش اسلامی، نقش روحانیون، طلاب، مساجد و سایر حوزه‌های مرتبط را مطالبه‌گری خواهیم کرد که نیازمند همراهی تمامی اقشار برای مردم‌پایه کردن فرهنگ است.

بیشتر بخوانید   افزایش ۲.۵ برابری ترانزیت کالا از مرز ماهیرود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی افزود: ظرفیت‌های استان در حیطه طرح و ایده جوانان باید به سطح ملی تسری پیدا کند و معرفی شود.

فرخنده گفت: به فضل الهی و با پشتوانه جامعه فرهنگ و هنر باید با همدلی و حرکت جمعی و هم‌افزایی دستگاه‌ها به سمتی حرکت کنیم که منتظر اجرای طرح سایر استان‌ها نباشیم و طرح‌ها را با ابتکار اجرایی کنیم.

وی ادامه داد: در یک نبرد نامتوازن و پیچیده از سوی دشمن در زمینه جنگ نرم قرار داریم و تلاش دشمن این است که قلب‌های جوانان را تسخیر کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اظهار داشت: جهان‌بینی و نگاه از دریچه “ما می‌توانیم” قاعده‌ای است که معمار کبیر انقلاب به ما آموخت و با توجه به آن خیلی از مشکلات قابل حل است.

وی تصریح کرد: نگاه “ما می‌توانیم” یک اصل در حوزه مدیریتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود که اگر محقق شود در ادامه راه نگرانی معنایی نخواهد داشت.

فرخنده گفت: ما به وضع موجود قانع نیستیم نه اینکه زحمتی کشیده نشده اما در حوزه رفتار اجتماعی یک قاعده است که اگر این فرهنگ فرهنگ‌سازی شود ابتکار عمل‌ها و بن‌بست شکنی‌ها آغاز خواهد شد.

وی اظهار داشت: بعد از این هم مدیر دیگری که سکاندار شود این نگاه را باید ادامه دهد زیرا تا وضع مطلوب فاصله داریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی افزود: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب چهار ضلع مدیریت تحولی در حوزه سازمان‌ها، مدیریت جهادی، نگاه انقلابی، تفکر انقلابی و حرکت تشکیلاتی را مورد تاکید قرار دادند که باید آنها را مورد توجه قرار دهیم.

بیشتر بخوانید   انجام اقدامات پیشگیرانه برای اطرافیان افراد مبتلا، بهبود یافته و فوت شده به دلیل کرونا در بیرجند

در این مراسم از تلاش‌های رمضانی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیر و علی فرخنده به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان معرفی شد.

انتهای پیام /۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها