رکود در بازار مصالح ساختمانی خراسان جنوبی/ شیوه اخذ مالیات از مصالح فروشان اصلاح شود

رئیس اتحادیه سیمان و مصالح ساختمانی خراسان جنوبی با اشاره به رکود در بازار مصالح ساختمانی خراسان جنوبی گفت: اصلاح شیوه اخذ مالیات از فروشندگان مصالح ساختمانی ضرورت دارد.

به گزارش “پیام خاوران“، سید امیرحسین علوی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر هر پاکت سیمان در بازار خراسان‌جنوبی به قیمت ۴۳ هزار تومان به فروش می‌رسد که در یکی- دو هفته گذشته تغییری نداشته است.

رئیس اتحادیه فروشندگان سیمان و مصالح ساختمانی خراسان جنوبی بیان‌کرد: در حال حاضر بازار فروش سیمان و مصالح ساختمانی در بیرجند و خراسان‌جنوبی در رکود است و خرید چندانی صورت نمی‌گیرد.

علوی با اشاره به اینکه علت رکود در بازار سیمان و مصالح ساختمانی را به طور طبیعی باید در کاهش ساخت و ساز مسکن و … جست و جو کرد، ادامه‌داد: البته باید به این نکته اشاره کنم که قیمت کالایی چون سیمان تنها یک بار روانی دارد وگرنه در قیمت نهایی ساختمان تأثیر چندانی نمی‌گذارد.

وی با تأکید بر اینکه شیوه أخذ و محاسبه مالیات یکی از موضوعاتی است که صنف فروشندگان مصالح ساختمانی از آن گلایه دارند، گفت: درخواست ما این است که مالیات بر فروش مصالح ساختمانی چون سیمان بر اساس قیمت کارخانه آن کالا و نه قیمت فروش محاسبه کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان سیمان و مصالح ساختمانی خراسان جنوبی گفت: علت تأکید بر این شیوه أخذ مالیات بابت این است که در تعیین قیمت فروش هر کیسه سیمان به طور طبیعی هزینه باربری و حمل و نقل و…نیز محاسبه شده و همه آن سود صنف نیست.

علوی افزود: نسبت به همه این هزینه‌هایی که بعد از خرید سیمان و هر مصالح ساختمانی دیگر بر ما تحمیل می شود، در واقع فروشنده از قیمت فروش سودی نمی‌کند.

بیشتر بخوانید   حکایت عدم عرضه مصالح ساختمانی درجه یک در خراسان جنوبی چه بود؟

وی بیان‌کرد: نکته قابل توجه این است که به واسطه رقابت بسیار در بازار خراسان‌جنوبی معمولا اصناف و به ویژه صنف فروشندگان مصالح ساختمانی به حدأقل سود(حتی بسیار کمتر سود قانونی) قناعت می‌کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان سیمان و مصالح ساختمانی خراسان جنوبی یادآور شد: با توجه به رکود در بازار و اکتفاء فروشندگان به حدأقل های سود قانونی اگر در حوزه مالیات نیز فشار مضاعفی وارد شود بی شک به کسب و کارهای در حوزه مصالح ساختمانی آسیب وارد می‌شود.

منبع: بازار

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها