محکومیت ۵ ساله برای معلم کودک آزار در فردوس

روابط عمومی دادگستری خراسان جنوبی گفت: معلم کودک آزار به پنج سال حبس تعزیری و دو سال عدم اقامت در فردوس محکوم شد.

به گزارش “پیام خاوران”، کودک آزاری عبارت است از هر گونه بدرفتاری فیزیکی یا عاطفی، سوءاستفاده جنسی، غفلت یا رفتار همراه با بی‌توجهی یا استثمار تجاری یا سایر انواع استثمار، که منجر به آسیب واقعی یا احتمالی به سلامت، بقا، رشد یا کرامت کودک در زمینهٔ روابط یا مسئولیت، اعتماد یا قدرت شود. برخی از این آثار می‌تواند مخفی باشد. ممانعت از حاضر شدن در کلاس درس، محروم کردن او از غذا، حبس کردن، مثل حبس در حمام یا زیرزمین نمونهٔ کودک آزاری است. تنبیه بدنی و تجاوز جنسی به کودک هم از انواع کودک آزاری فیزیکی است. بر اساس پیمان‌نامه حقوق کودک هر فرد زیر ۱۸ سال کودک (یا نوجوان) محسوب می‌شود.

بنا بر شنیده‌ها در خردادماه امسال، معلمی در پارکینگ منزلش اقدام به برگزاری کلاس تقویتی کرده که متاسفانه اقدام به کودک آزاری کرده است.

روابط عمومی دادگستری خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگاران با تأیید این موضوع اعلام کرد تعداد شاکیان ۷ نفر بوده  و در ۶ مورد فقط کودک آزاری اتهام بوده و اثبات شده است.‌

روابط عمومی دادگستری خراسان جنوبی گفت: در یک مورد نیز شاکی  ادعای ازاله بکارت دخترش (به وسیله انگشت متهم از روی لباس ) را مطرح کرده و  تقاضای ارش البکاره (مهرالمثل) کرده است.

رستگاری بیان کرد: پس از سیر روند قانونی پرونده، متهم به پنج سال حبس تعزیزی و دوسال عدم اقامت در فردوس محکوم شده که گویا حداکثر مجازاتی که در قانون برای این جرم تعیین شده نسبت به محکوم این پرونده اعمال شده است.

وی افزود: البته در ادامه رسیدگی‌های قضایی با اعتراض یکی از شاکیان پرونده به شعبه تجدید نظر استان ارسال شده و جریان رسیدگی ادامه دارد.

بیشتر بخوانید   پیام مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی به مناسبت گرامیداشت هفته دولت

روابط عمومی دادگستری خراسان جنوبی یادآور شد: به دلیل کوچک بودن شهرستان و عدم آبروریزی برای خانواده شاکیان، خود شاکیان پرونده اصرار داشتند که این موضوع رسانه‌ای نشود و در فضای عمومی مطرح نشود.‌

 مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آموزش و پرورش به محض اطلاع از موضوع آزار و اذیت کودکان در شهرستان فردوس، پیگیری مستمر را در دستور کار قرار داده که منجر به تشکیل پرونده در دادگستری و هیئت رسیدگی به تخلفات اداری شده است.

وی افزود: اردیبهشت ماه سال جاری فردی ۵۵ ساله با هویت (م . د) دارای ۲۸ سال سابقه خدمت که تاکنون هیچ گونه سوسابقه‌ای نداشته است، در محل پارکینگ منزل مسکونی خود در خارج از ساعت آموزشی با هماهنگی هفت نفر از اولیای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی اقدام به برگزاری کلاس خصوصی برای آنان کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: فرد مذکور طی فرآیند آموزش خود، به اذعان دانش‌آموزان متاسفانه آنان را مورد آزار کلامی و جسمی قرار داده است.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها